امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77032
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 29 دی 1396 - 10:40 | | ارسال توسط :

نعمتی مطرح کرد: کاهش ۲۰ درصدی دام زنده/قیمت گوشت قرمز همچنان بالاست

به گزارش بابل نوین، حسین نعمتی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران  از کاهش نرخ دام زنده در بازار خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت یونجه و ۳۰ درصدی کنجاله سویا و ذرت، قیمت دام زنده به دلیل افزایش بی‌رویه واردات با کاهش ۲۰ درصدی روبه‌رو شده است. وی با اشاره به اینکه […]

به گزارش بابل نوین، حسین نعمتی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران  از کاهش نرخ دام زنده در بازار خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت یونجه و ۳۰ درصدی کنجاله سویا و ذرت، قیمت دام زنده به دلیل افزایش بی‌رویه واردات با کاهش ۲۰ درصدی روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ گوشت قرمز همچنان بالاست، افزود: با توجه به کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ دام زنده، حداقل قیمت گوشت باید ۵ هزار تومان در بازار کاهش یابد در حالیکه به سبب وجود واسطه‌ها و دلالان قیمت تغییر چندانی نداشته است.

نعمتی بالا بودن فاصله قیمت گوشت قرمز از دامداری تا بازار مصرف را ناشی از وجود واسطه‌ها و دلالان دانست که دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله رسیدگی کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه مسئولان امر برای کنترل قیمت ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند، بیان کرد: با وجود افزایش قیمت نهاده‌ها، واردات گسترده گوشت به زیان دامداران تمام شد و هم اکنون به سبب نبود اطلاعات دقیق از میزان ثبت سفارش گوشت نمی‌توان آینده روشنی برای صنعت دامداری کشور متصور بود.

وی نرخ هر کیلو دام زنده سنگین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و دام سبک ۱۶ تا ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.