امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77026
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 29 دی 1396 - 2:39 | | ارسال توسط :

باید با علم و عمل در حوزه مهدویت ورود پیدا کنیم/ در مواجه با آسیب‌های مهدویت باید معرفتمان را نسبت به امام افزایش دهیم

رییس بنیاد مهدویت استان مازندران در بابل گفت: باید با علم و عمل در حوزه مهدویت وارد شد، در این بحث اگر احساسی و عاطفی برخورد کنیم و همراه با علم نباشد، جهل بروز خواهد کرد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در کارگاه مهدویت به میزبانی بابل اظهار کرد: در بحث آسیب‌های مهدویت ابتدا باید مصداق‌های آسیب را بیان کنیم، سه دسته عوام هستند که در جامعه باعث آسیب به مهدویت می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های حوزه مهدویت افزود: عواملی در این حوزه به دلیل تحریک‌کنندگی آسیب‌زاست، مانند عشق به دیدار امام‌زمان(عج)، چه کسی است که این مهم را نخواهد اما پررنگ شدن اشتیاق به ملاقات آسیب است زیرا تنها دیدار امام مسئله نیست، خوارج، معاویه و امام علی را دیدند اما به حرفش گوش ندادند، همچنین یاران امام حسین و امام حسن(ع)، بنابراین دیدن امام دلیل نیست که بگوییم آن ادم معرفتش تکمیل شده است، دیدن امام اگرچه در ادعیه مورد سفارش است اما به منزله آرزوی منتظر باید باشد نه وظیفه‌اش.

این مسئول ادامه داد: اگر بگوییم دیدار و ملاقات وظیفه شماست تناقض پیدا می‌کند با فرمایشات امامان به ویژه امام زمان، ایشان خطاب به نواب چهارم در نامه‌ای  فرمودند که در زمان غیبت اگر کسی ادعا کند با من ارتباط دارد دروغ می‌گوید، پس ملاقات از طرف ما با امام زمان در زمان غیبت امکان ندارد بلکه ایشان فرمودند هروقت عمل صالح و نیکی انجام دهید ما خدمت می‌رسیم.

رییس بنیاد مهدویت استان مازندران تصریح کرد: در تاریخ نمونه‌ای از افراد وجود دارد که توفیق دیدار امام زمان را داشتند، وقتی حرف از ملاقات امام زمان می‌شود ذهن‌ها به این سمت می‌رود که امام فقط سراغ علما خواهند رفت، در صورتی که اینطور نیست. عمل صالح برای همه است تا رضایت ولی را جلب کنند.

حجت‌الاسلام نصوری گفت: عنایت و لطفی که گاهی شامل حال ما می‌شود از طرف شخص امام است اما افرادی که مدعی ملاقات با امام هستند باید ببینیم چه نوع فردی هستند، حقه‌باز، دروغ‌گو یا مومن؟ این مهم است، آسیب اینجاست که ترویج ملاقات گرایی بکنیم از مسائل اساسی باز  بمانیم و عده‌ای از عشق به ملاقات سواستفاده می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به رصدی که از سال ۸۰ تا ۹۲ در کشور انجام دادم  بیشترین فریب‌خورده توسط مدعیان ملاقات با امام زمان خانم‌ها بودند و بیشترین فریب‌دهنده‌ها آقایان، موارد بسیاری از آسیب‌های مهدویت در جلسات زنانه اتفاق می‌افتد. مدعیان بسیاری به راحتی با بیان اینکه اگر ذکری را بخوانند به درجه‌ای خاص خواهند رسید یا در زندگی موفق خواهد شد، افراد سالم  اما ساده را دور خود جمع می‌کنند.

این چهره روحانی اذعان کرد: مدعیان ارتباط با امام زمان به اشکال مختلف مردم را فریب می‌دهند، برخی ادعا کردند در اذان نام امام زمان نیست و اسم ایشان را اضافه کردند، یا به بهانه ملاقات و دستور حضرت تیم‌های ورزشی را دعوت می‌کردند.

وی ادامه داد: روزی که امام زمان ظهور کنند درمی‌یابیم که بارها او را دیدیم و نشناختیم، امام فرمودند ما حتی بر فرش‌های شما نیز پا می‌گذاریم پس او حاضر و ناظر است و ماییم که غایبیم.

حجت‌الاسلام نصوری یادآور شد: زمان ظهور نیز از عوامل آسیب‌زای مهدویت است، در صورتی که روایت داریم تعیین‌کنندگان وقت دروغ‌گویند و امام زمان خود فرمودند زمان ظهور ایشان تنها به اذن خداست، پس اگر کسی بگوید این زمان را میدانم انگار خود را شریک در علم خدا کرده، چیزی که آسیب می‌زند این است که تعیین زمان ظهور پیامد منفی دارد و واقعا مورد سواستفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: خانمی بود که ادعای ازدواج با امام زمان را داشتف این خانم سه بار ازدواج کرده بود و طلاق گرفته بود اما کتاب‌های زیادی از او چاپ شد، سفرهایی به اسرائل داشت، کتاب او حتی در هندوستان هم توزیع شده بود، اما مجوز کتاب این افراد چگونه داده شد، در دولت‌های گذشته به این صورت بود که افرادی ان را بررسی می‌کردند اما الان سیاست این است که هر کتابی چاپ شود و مخاطب با عقل و شعور خود ببیند درست است یا غلط.، در صورتی که هر دو این امر اشتباه است.

این فعال عرصه مهدویت خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم در مسائل شرعی خواب حجت نیست، همین خانمی که ادعای ازدواح با امام زمان داشت به اسم اینکه زمان ظهور را می‌داند، حتی برای دریافت نذورات او دعوا می‌شد، این فرد در زمانی که شایعه شده بود تهران زلزله خواهد آمد، می‌گفت حضرت فاطمه گفتند از شیشه‌ها فاصله بگیرید، ببیند این افراد حتی از حضرت فاطمه هم مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: عامل شتاب‌زا از دیگر عوامل آسیب‌زاست، در این حالت تطبیق دادن‌های ناصحیح از علائم ظهور امام زمان مطرح است، باتوجه به اینکه در باب ظهور ما شرایط ظور و علائم ظهور داریم و علائم ظهور در اختیار انسان نیست بنابراین زمانی که افراد تطبیق‌های نادرست در علائم ظهور دهند و زمانی که این علائم به واقعیت تبدیل نشود دکان‌های ظهور بوجود خواهد امد.

رییس بنیاد مهدویت استان مازندران اظهار کرد: در سال ۸۲ نیز کلیپی پخش شده بود تحت عنوان ظهور نزدیک است و هنوز این شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ای براساس آن تحلیل مهدویت می‌کنند که در نهایت علما مانع ظهور هستند.

وی افزود:  امادر مواجه با این آسیب‌ها ما باید چگونه مقابله کنیم؟  باید به صورت علمی و عملی وارد شویم، چقدر نظام آموزشی در غرب مبحث منجی را مدنظر قرار داد و ما چقدر؟ در برخورد با مسائل مهدوی باید برهان‌های زیادی تحلیل و پردازش شود، اگر در بحث مهدویت با نگاه عالمانه وارد نشویم فضای جهل در این جریان غلبه می‌کند.

این مسئول استانی بیان کرد: باید با علم و عمل در حوزه مهدویت وارد شد، در این بحث اگر احساسی و عاطفی برخورد کنیم  و همراه با علم نباشد، جهل بروز خواهد کرد، در فضای عملی نیز باید طراحی هندسی داشته باشیم و بی‌تفاوت نباشیم، چطور زمانی که در درسی ضعیف هستیم به کلاس خصوصی می‌رویم اما در زمینه مسئله مهدویت دغدغه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: در بحث مهدویت ما باید الگوی مناسبی را تعریف کنیم، تربیت نسل منتظر الگو می‌خواهد ، باید بدانیم نسل جدید با چه شاخصه‌ای مالک‌اشتر یا انسان منتظر خوب خواهد شد و باید با چه الزامات و اصولی تربیت شود.

حجت‌الاسلام نصوری در پایان گفت: بنابراین در مواجه با آسیب‌های مهدویت باید معرفت، محبت، حمایت و روحیه اطاعت‌پذیری‌مان نسبت به امام  افزایش پیدا کند، در دعای عهدی که می‌خوانیم همه وظایف ما در برابر امام زمان آمده است اما ما می‌خوانیم و عمل نمی‌کنیم، یکی از شرایط ظهور آمادگی عمومی است ما باید این آمادگی را در خود ایجاد کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.