امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37971
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 - 13:54 | | ارسال توسط :

نماز، عبادتی انسان ساز است/ جهان از نبود معنویت رنج می برد

آیت الله علما با اشاره به اینکه نماز، عبادتی انسان ساز است، گفت: نماز بیداری بخش جامعه بوده و با بیداری افراد، فساد از جامعه ناپدید می شود.

 

 

به گزارش بابل نوین، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در اجلاسیه استانی نماز استان کرمانشاه، ابراز داشت: انسانها از بدو آفرینش به عبادت و بندگی پروردگار پرداختند و تنها شکل و روش عبادت به مرور تغییر و تکامل یافت.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: نماز با وجود انسانها عجین شده و عبادتی انسان ساز و رشد دهنده شخصیت وجودی انسانها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: نماز بصیرت و هوشیاری بندگان را افزایش داده و موجب می شود انسان در لحظه لحظه زندگی متوجه حضور خداوند متعال باشد.

آیت الله علما بیان داشت: مطلب اصلی در ادای فریضه نماز دوری از غفلت و خواب زدگی و حفظ هوشیاری و بصیرت در شناخت دشمنان است.

وی نماز را بازدارنده از مفاسد خواند و افزود: دشمنان در صدد تحریف اسلام حقیقی و دور ساختن انسانها از آموزه های غنی دین مبین اسلام هستند، در مقابل این تحرکات دشمنان، تبیین عمیق آموزه های دینی و به ویژه توجه به نماز به شدت برای دشمنان بازدارنده است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مدارس و دانشگاه ها بهترین محیط برای تربیت صحیح نسل جوان و ترغیب آنها به سوی نماز و آموزه های دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: نماز ستون فقرات دین بوده و در دین اسلام بر هیچ عبادتی به اندازه نماز تأکید نشده است، نماز بیداری بخش جامعه بوده و با بیداری افراد، فساد از جامعه ناپدید می شود.

آیت الله علما در پایان با اشاره به اینکه حفظ معنویت و بصیرت حیات بخش جوامع اسلامی است، گفت: متأسفانه امروز دنیا از نبود معنویت عمیق رنج می برد، همانگونه که اخیرا در رقابتهای انتخاباتی آمریکا شاهد این امر بودیم.

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.