امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37974
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 - 13:57 | | ارسال توسط :

واکنش سوریه به اظهارات اردوغان

وزارت خارجه سوریه، اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه درباره بشار‌اسد را نقطه پایانی بر دروغ‌پردازی‌های اردوغان و افشاگر نیت‌ حقیقی وی از دخالت در امور سوریه توصیف کرد.

به گزارش بابل نوین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات ضد سوری اخیر “رجب طیب اردوغان” رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد: این اظهارات، اهداف واقعی آنکارا در سوریه را فاش کرد و ادعاهای دروغین او را پایان داد.

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” روز چهارشنبه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات اخیر اردوغان علیه بشار اسد نتیجه طمع‌ورزی و توهماتی است که مبنای فکر این دیکتاتور افراطی را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، اردوغان دیکتاتوری است که باعث شده ترکیه به پایگاهی برای آن دسته از گروه‌های تروریستی تبدیل شود که امنیت و استقرار سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند، بنابراین اردوغان مسؤول اول دردها و رنج‌هایی است که مردم بی گناه سوریه و عراق در سایه جنایات تروریست‌ها  متحمل می شوند.

به نوشته العالم، رییس جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفته بود که آنکارا برای براندازی دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه وارد این کشور شده است و هیچ طمعی به خاک آن ندارد.

اردوغان روز سه شنبه در نشستی خاورمیانه ای در استانبول اعلام کرد که هدف عملیات “سپر فرات” نیروهای ترکیه در سوریه، سرنگونی دولت این کشور است./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.