امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61509
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 26 تیر 1396 - 13:51 | | ارسال توسط :

نمایشگاه آثار داود رشیدی افتتاح شد

همزمان با سالروز تولد ۸۴ سالگی زنده‌یاد داود رشیدی نمایشگاه ویژه‌ای از آثار، جوایز، عکس‌ها و دستخط این بازیگر در تئاترشهر به نمایش گذاشته شد.

به گزارش بابل نوین، در این نمایشگاه احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری امیر اثباتی و همچنین ذوق و حمایت مهدی شفیعی و پیمان شریعتی برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه تا شب سالگرد فوت داوود رشیدی یعنی ۵ شهریورماه هر روز از ساعت ۴ تا ۷ ، به غیر از شنبه‌ها، برای بازدید عمومی آزاد است.

علی نصیریان، بازیگر سینما و تلویزیون، به عنوان یکی از دوستان مرحوم داود رشیدی، درباره‌ی او گفت: امتیاز داوود رشیدی به معلوماتش بود. آشنایی او با ادبیات دراماتیک و مبانی بازیگری و کارگردانی در انتخاب‌های نمایشنامه‌ها و فیلم و بازی‌هایش به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: کسانی هستند که مدت طولانی در حوزه‌ی هنری حضور دارند ولی تاثیرگذاری ندارند اما داود تاثیرگذار بود و بر کارش مسلط بود.

در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در صحبت‌هایش به نامه‌های دست‌نویس داود رشیدی اشاره کرد و گفت: می‌توان از این دست‌نوشته‌هایی که به همسر و فرزندانش نوشته است پی به شخصیت او برد. امیدوارم این آثار بماند و در اختیار همه قرار بگیرد.

در پایان علی مرادخانی با بیان جمله‌ی کوتاهی، خطاب به احمد مسجدجامعی، اظهار کرد: اگر شهرداری به ما کمک کند می‌خواهیم موزه تئاتر را بسازیم.

در این نمایشگاه افرادی چون سیدرضا صالحی امیری، علی مرادخانی، مهدی شفیعی، احمد مسجدجامعی، حجت الاسلام مازنی و همچنین بازیگران و هنرمندانی چون علی نصیریان، مرضیه برومند، احترام برومند، لیلی رشیدی، علی دهکردی، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان، امیر اثباتی، آریان رضایی، غلامرضا کاظمی ، پیمان شریعتی، عادل بزدوده، افسانه زمانی، احمد ساعتچیان، عباس عظیمی و آرش نوذری حضور داشتند./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.