امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57533
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1396 - 5:13 | | ارسال توسط :

نیاز به ترمیم ذهن جامعه پس از تبلیغات مخرب

به گزارش بابل نوین، شور انتخابات خوابید و تکلیف چهار سال بعد مردم با انتخاب دوباره حسن روحانی معلوم شد. در این میان مناظره‌های زنده تلویزیونی و قابلیت‌های خاص فضای مجازی بود که حرارت مضاعفی به شور انتخاباتی بخشید؛ اما اکنون با تعیین تکلیف چهار سال آینده ملتی که شاهد شنیدن بسیاری از نا‌گفته‌ها در مناظره‌ها […]

به گزارش بابل نوین، شور انتخابات خوابید و تکلیف چهار سال بعد مردم با انتخاب دوباره حسن روحانی معلوم شد. در این میان مناظره‌های زنده تلویزیونی و قابلیت‌های خاص فضای مجازی بود که حرارت مضاعفی به شور انتخاباتی بخشید؛ اما اکنون با تعیین تکلیف چهار سال آینده ملتی که شاهد شنیدن بسیاری از نا‌گفته‌ها در مناظره‌ها بودند، این مسئولان در نهادهای مختلف هستند که باید به تمامی پرونده‌های بر ملا شده رسیدگی کنند؛ چراکه در غیر این صورت ابعاد روانی فاش شدن بسیاری از اسرار از سوی مسئولان در ذهن عامه مردم اثرات ناخوشایندی بر جای خواهد گذاشت.

سال ۹۶ در حالی آغاز شد که بعد از تعطیلات نوروزی و همزمان با ثبت‌نام کاندیداها و تأیید صلاحیت‌ها عملاً فضای کشور انتخاباتی شد. این مهم با آغاز تبلیغات ریاست جمهوری قوت بیشتری گرفت و یکی از ابعاد این تبلیغات مناظره‌های زنده تلویزیونی و نیز فضای مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای شور انتخاباتی در ایام تبلیغات بود که با نزدیک‌تر شدن به روز رأی‌گیری شور بیشتری هم می‌گرفت و حتی تأثیرات این حرارت به کف خیابان‌های شهر و گفت‌وگوهای رو در روی مردم مقابل یکدیگر رسید.

امسال نیز همچون همیشه، اکثریت آرا در کشوری مردم‌سالار بار دیگر سکاندار ریاست قوه مجریه را مشخص کرد. آنچه در این میان قابل اهمیت است، برملا و فاش شدن اسرار مگو از سوی برخی نامزهای انتخاباتی بود که شاید تا پیش از این مطرح نشده یا حداقل درگوشی عنوان می‌شد، اما همزمان با مناظره‌های انتخاباتی، بسیاری از موضوعاتی که از دید عامه مردم پررنگ نبود یا به نظر نمی‌آمد، به صورت زنده و در برخی مواقع با سند و مدرک فاش شد و حتی تا چند روز بعد از مناظره‌ها نیز در فضای مجازی ابعاد مختلف تأیید و تکذیب آنها بازتاب داشت و در برخی موضوعات نتایج این موارد در انتخاب منتخب توسط مردم مؤثر بود.

اتهامات و ادعاهایی که در شور انتخاباتی مطرح شد

کاندیدایی از خرید ملک غیرقانونی رئیس و معاون دولت یازدهم گفت، کاندیدایی دیگری را متهم به سوءاستفاده از سمت فعلی خود و به کارگیری احساسات معنوی مردم در جلب آرا کرد، دیگری از دختر مظلوم وزیر گفت و آن یکی از برادر رئیس‌جمهور وقایعی را بر ملا کرد.
از نجومی بگیرها، تجارت‌های مختلف میدانی و چمدانی و شرکتی وزرای فعلی در دولت یازدهم گفتند، به دریافت سند زمین از سوی دولت در شهرک غرب تهران با قیمتی بسیار نازل اشاره کردند و از واگذاری زمین‌های اطراف شهر مشهد گفتند و حتی برخی با بازگشت به سال‌های ۶۰ تا ۶۷، قوه قضائیه را به عنوان نهاد ناظر بر اجرای قوانین زیر سؤال بردند و مجازات‌های اعمال شده را همچون برچسبی بر پیشانی سایرین زدند، بی‌آنکه صحت ادعاهای مطرح شده مشخص شود.
یکی گفت طبق گزارشات، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان املاک بخشیده شده، تخفیف نجومی داده‌اید و آپارتمان ۱۰ میلیاردی را ۲ میلیارد تومان داده‌اند، ‌دیگری در مقابل گفت پاداش‌های چند میلیارد تومانی تصویب می‌کنید و از زمان صدارت بر مسند فعلی، ۳۸۵ متر زمین را در نقطه‌ای از شمال شهر تهران به قیمت متری ۱۴۰ هزار تومان گرفته‌اید.

قول قوه‌قضائیه نسبت به پاسخ‌های لازم و قاطع

ابعاد این اتهامات یا ادعاهایی که صحت بسیاری از آنها دچار تردید است تا جایی بود که حتی حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه نیز در واکنش به برخی مطالب مطرح شده در مناظره‌ها گفت: در برخی مناظره‌های انتخاباتی مطالب و اتهاماتی را علیه قوه‌قضائیه و ارزش‌های نظام مطرح کردند که آدم شرمنده می‌شود.
اژه‌ای در اینباره تصریح کرد: ان‌شاءالله پاسخ لازم و قاطع در زمان خود داده خواهد شد و در فضای فعلی انتخابات برای اینکه مسائلی پیش نیاید دم فرو بسته‌ایم.
به یقین تمامی ملت از هر جناح و حزبی فارغ از هیچ‌کدام از موضوعات مطرح شده نیستند و در اندیشه خود به اصلح رأی دادند، اما بی‌شک آنچه برایشان مهم است رسیدگی به تمامی اسرار مگویی است که مطرح شد تا بدانند بالاخره چه کسی یا کسانی عهد اخوت با اطرافیان خود بسته‌اند، چراکه در غیر این صورت ابعاد روانی این مهم، تصور آنها را از شور انتخاباتی به بازیچه انتخاباتی بودن تبدیل خواهد کرد و اگر نهادهای مسئول به ویژه قوه قضائیه سکوت را در این راستا دنبال کند و صحت ادعا و اتهام از واقعیت مشخص نشود، تبعات جبران ناشدنی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.