امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64420
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 05 شهریور 1396 - 15:45 | | ارسال توسط :

هرم تشکیلاتی تیم‌های ملی فوتبال مشخص شد

فدراسیون فوتبال نحوه سازمان‌دهی تیم‌های ملی فوتبال و مدیران آن‌ها را مشخص کرد.

به گزارش بابل نوین، در راستای هم‌افزایی و هماهنگی تیم‌های رده‌های مختلف ملی فوتبال، در ماه‌های اخیر جلسات متعدد و فشرده‌ای میان مهدی تاج، رییس فدراسیون و محمدرضا ساکت، سرپرست دبیرکلی فدراسیون با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال برگزار شد و در نهایت براساس این هرم، کلیه رده‌های ملی در سه سطح تحت سازماندهی قرار گرفت.

بر این اساس، سطح B شامل تیم‌های زیر ۱۹ تا زیر ۲۳ سال با محوریت مارکار آقاجانیان و سطح C شامل تیم‌های ملی زیر ۱۴ تا زیر ۱۸، با محوریت عباس چمنیان؛ فرآیند تشکیل تیم های مختلف ملی را با هماهنگی کمیته جوانان، کمیته فنی، سازمان تیم‌های ملی و تحت اندیشه‌های راهبردی کارلوس کی روش انجام خواهند داد.

در واقع، خروجی تلاش‌های صورت گرفته در این دو سطح، بستری را فراهم می‌کند تا بهترین استعدادها با کمک کمیته جوانان و کمیته فنی فدراسیون فوتبال شناسایی، جذب شده و پرورش داده شوند تا براساس متد فنی سطح A با محوریت کارلوس کی روش، مسیر پیشرفت را بر اساس استاندارهای روز طی کنند.

به ‌این‌ ترتیب نامبردگان نسبت به سازماندهی کادرفنی تیم‌ها با هماهنگی کمیته جوانان، فنی و سازمان تیم‌های ملی اقدام می‌کنند و تلاش بر این است تا با راهبری مناسب، هماهنگی ایده‌آل بین سه سطح تیم‌های ملی فراهم آید.

این هرم تشکیلاتی تیم‌های ملی تلاش دارد تا یکپارچه‌سازی فنی و سازماندهی تیم‌های ملی در سبک بازی را از طریق همگون‌سازی فعالیت‌ها در سطح C و B با سطح A فراهم کند. لذا مارکار آقاجانیان و عباس چمنیان با استفاده از ظرفیت دیگر مربیان و هم‌افزایی فنی با دکتر فریدون معینی، رییس کمیته جوانان، و مرتضی محصص، رییس کمیته فنی و توسعه فوتبال و هم‌چنین سازمان تیم های ملی این مهم را پیش خواهند برد تا در نهایت فوتبال ملی از این بستر، ره‌توشه مناسبی داشته باشد.

بخش مهم و تعیین کننده استعدادیابی در مناطق ۹ گانه کشوری هم در هماهنگی کامل با سطوح بالا و هم‌چنین کمیته فنی و کمیته جوانان در جهت شناسایی استعدادهای ناب فوتبال ایران قرار خواهد داشت. /م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.