امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69140
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 11 آبان 1396 - 13:39 | | ارسال توسط :

هزینه‌های پیاده‌روی اربعین باید کمتر شود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین دارای سه بُعد سیاسی، فرهنگی و اعتقادی است، گفت: دشمن درصدد ایجاد اختلال در پیاده‌روی اربعین است و ما باید با بهره‌گیری از دستاوردهای این پیاده‌روی، عاشورا را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحائی گلپایگانی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم و بزرگ است که جنبه‌های مختلفی دارد؛ از جمله این جنبه‌ها احیای فرهنگ عاشورا است که مردم با حضور در پیاده‌روی اربعین از مقام امام‌حسین (ع)، شهدای کربلا و اسرای عاشورا تقدیر و تجلیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بُعد دیگر پیاده‌روی اربعین، بُعد سیاسی آن است که فرهنگ و نهضت حسینی را برای جهانیان به منصه ظهور می‌رساند و از طریق این پیاده‌روی، پرچم نهضت حسینی در سرزمین‌های دیگر نیز به اهتزاز درمی‌آید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دنیای کفر، نفاق، تکفیری‌ها و وهابیت از این پیاده‌روی احساس خطر بزرگی می‌کنند و می‌خواهند به عناوین مختلف پرچم عاشورا که در جهان به اهتزاز درآمده است را از حرکت باز دارند و با حضور در این پیاده‌روی عظیم، می‌توانیم در مقابل نقشه‌های شوم آنها بایستیم.

گلپایگانی یادآور شد: راهپیمایی اربعین حرکت عظیمی است که ملت‌ها را از سراسر جهان از اروپا و آمریکا و سایر نقاط به خود جذب می‌کند و این یک انقلاب و نهضت عظیمی است که تاثیرگذاری آن از جبهه جنگ گرم نیز بیشتر و بهتر است. ما با شرکت در این پیاده‌روی می‌توانیم در بُعد سیاسی جهان تاثیرات ژرف و عمیقی داشته باشیم.

وی یادآور شد: پیاده روی اربعین در بُعد اعتقادی مردم نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و افرادی که اگر در اعتقادات خود یک تزلزلی داشته باشند با شرکت در این پیاده‌روی اعتقادات آنها محکم‌تر می‌شود و در کل می‌توان گفت پیاده‌روی اربعین دارای سه بُعد تشکر و قدردانی از مقام امام حسین (ع) و اصحاب و یاران ایشان، بُعد سیاسی و بعد اعتقادی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دولت باید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این پیاده‌روی تدابیری بیندیشد و با گرانی‌هایی که در این عرصه به وجود می‌آید و برخی می‌خواهند حتی از اتوبوس‌ها و نقلیه‌های عمومی سوءاستفاده کنند با مردم همکاری کنند.

وی گفت: برخی می‌خواهند با ویزاهای جعلی که به مردم ارائه می‌کنند، این پیاده‌روی را دچار مشکل کنند. باید هزینه‌های این سفر کم شود، چرا که دشمن درصدد سوءاستفاده از این نهضت و قیام حسینی است و می‌خواهد با صدور ویزاهای جعلی آسیب به مردم بزند. ما باید در این عرصه اقدامات بسیار زیادی داشته باشیم تا از دستاوردهای این پیاده روی بهره ببریم.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.