امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 40564
  پرینتخانه » اجتماعی, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 23 آذر 1395 - 20:01 | | ارسال توسط :

هفته وحدت فرصتی دوباره برای توجه امت اسلامی به حفظ اتحاد است

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در پیامی به مناسبت هفته وحدت، این ایام را فرصتی دوباره برای توجه امت اسلام به ضرورت حفظ و تقویت اتحاد حول مشترکات و پرهیز از تنازع دانست.

به گزارش بابل نوین،از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، حجت الاسلام محمد صادق عرب نیا در این پیام می افزاید: بسیار به جاست، مسلمانان به یُمن این روزهای آسمانی، نغمه ای تازه سرداده و گام های بزرگتری به سمت همگرایی و اتحاد بردارند.
در این پیام تصریح شده است: رهبر معظم انقلاب با اعتقادی راسخ و تدابیر بسیار ارزنده، دست شیاطین را که همواره در حال اختلاف افکنی و فتنه انگیزی در صفوف مسلمین هستند دیده و شعله های این تنازع را از خرمن مسلمین دور کرده و جایگاه رهبری دینی در تحکیم مبانی اتحاد مسلمین را بر عالمیان نمایان فرمودند.
این پیام با تاکید بر اینکه معظم له با تبیین اهداف سیاستی و تفصیلی، انسجام امت اسلامی را لازمه حرکت تمدنی دانسته اند، می افزاید: ایشان در جای جای بیانات خود در مناسبت های گوناگون، تقویت مبانی فکری و احیای هویت اسلامی، احیای انسجام و موقعیت علمی جهان اسلام، مبارزه با رژیم غاصب و دولت جعلی صهیونیست تا آزادی فلسطین و قدس شریف را مبنای سیاست گذاری برای نیل به اهداف سیاستی و تفصیلی تشریح فرموده اند.
بر اساس این پیام، جهان اسلام امروز علیرغم تلاش های مذبوحانه مستکبران و اذناب و ایادی سرسپرده صهیونیزم بین الملل، لبریز از تنفر از تندروی هاست و پیام تقریب و وحدت اسلامی، مرزها را درنوردیده و تا اقصی نقاط جهان اسلام پیش رفته از این رو دشمن فریبکاربه روش های مختلف به فتنه انگیزی بین مسلمین دست یازیده و شعله های اختلاف های قومی و مذهبی را بین آنها روشن کرده است.
عرب نیا ضمن تبریک این ایام پر برکت و نورانی از تلاش های بی وقفه خادمان جبهه اتحاد و تقریب اسلامی علی الخصوص ائمه محترم جمعه و جماعت، مدیران، مدرسین و طلاب گرانقدر اهل سنت مناطق قومی تقدیر کرده و برپایی جشن های باشکوه هفته وحدت و محافل متعددی که در پاسداشت این ایام نورانی در گوشه گوشه ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان تدارک دیده شده را نمادی از همدلی و برادری مسلمین دانست./ز

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.