امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 40438
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 23 آذر 1395 - 1:45 | | ارسال توسط :

ما باید صادر کننده فرهنگ غنی اسلامی باشیم

مدیر مرکز آموزشی فرهنگ و هنر بابل گفت: ما باید صادر کننده فرهنگ غنی اسلامی باشیم، جوانان با استعداد در صورت حمایت مسئولان می‌توانند این رویا را تحقق ببخشند و پوشش ایرانی اسلامی را به تمام کشورهای اسلامی و آسیای میانه معرفی کنند.


به گزارش بابل نوین، علی اوسط قربان‌پور مدیر مرکز آموزشی فرهنگ و هنر بابل در حاشیه برگزاری نمایشگاه پوشاک محلی ایران(سراقوچ)در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این مرکز از فعال‌ترین و مجهزترین مراکز آموزشی در سطح استان مازندران است که تاکنون در چندین همایش بین‌‌ المللی شرکت و رتبه‌هایی را کسب کرده که از آن جمله دریافت تندیس برتر از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره کشوری پوشاک بود.

وی افزود: ما مفتخریم که تا به امروز تعداد ده هزار دانش آموخته از این مرکز وارد جامعه علمی کشور شده‌اند و با کارآفرینی رونق بازار را رقم زدند.
مدیر مرکز آموزشی فرهنگ و هنر واحد ۴ بابل از مهم‌ترین اهداف این مرکز را آموزش و ارتقای مهارت دانشجویان بیان کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی آثار دانشجویان ،حمایت و ایجاد زمینه کارآفرینی برگزار شد که خوشبختانه دستاوردهای خوبی را شاهد بودیم.
این مسئول آموزشی در شهرستان بابل در پاسخ به علت نام‌گذاری این نمایشگاه به سراقوچ اظهار داشت: سراقوچ نوعی کلاه زنانه از پارچه نخی‌ است که الگویی مشابه کلاه نوزادان دارد‌، لبه این کلاه را چین‌کش می‌کنند و برای نگهداری گیسوان بافته شده به کار می‌رود.

وی ادامه داد: این کلاه عموما درمناطق بابل و قائمشهر استفاده و از آنجایی که ما وظیفه خود می‌دانیم در چنین محافلی فرهنگ غنی و بومی خود را ارائه دهیم، نام سراقوچ را برای نمایشگاه برگزیدیم.
قربان‌پور با ابراز تاسف از عدم حمایت مسئولان گفت: ما با حمایت معنوی از دانشجویان و معرفی توانایی‌های بالقوه این مجموعه تلاش می‌کنیم جوانان را دلگرم کنیم، اگر چه حمایت‌های مالی صورت نمی‌گیرد اما سعی خود را می کنیم به صورت معنوی حمایتشان کنیم.
وی افزود: دانشجویان حتی بعد از اتمام تحصیلاتشان نیز می‌توانند در این گونه نمایشگاه‌ها حضور یابند و آثار خود را ارائه دهند.
مدیر مرکز آموزشی فرهنگ و هنر بابل با اشاره به ظرفیت بالای جوانان این شهرستان در هنرطراحی و پوشاک تصریح کرد: دانشجویان ما دارای فکری نو و خلاق هستند و آینده‌ صنعت طراحی و پوشاک در دستان این نیروهای جوان است.
وی در پایان گفت: ما باید صادرکننده فرهنگ غنی اسلامی باشیم، این جوانان با استعداد در صورت حمایت مسئولان می‌توانند این رویا را تحقق ببخشند و پوشش ایرانی اسلامی را به تمام کشورهای اسلامی و آسیای میانه معرفی کنند.
گفتنی است نمایشگاه پوشاک محلی ایران از ۲۱ الی ۲۴ آذر ماه در ساختمان موزه بابل به آدرس چهار راه گنجیه دایر و میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.