امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76326
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 18 دی 1396 - 11:48 | | ارسال توسط :

هنر، بهترین ابزار برای توسعه مفهومی فعالیت های فرهنگی است

نشست خبری جشنواره سراسری آیات با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،نشست خبری جشنواره سراسری آیات با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

این نشست دیروز یکشنبه ١٧ (دی ماه) با حضور حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان،علی تن دبیر جشنواره سراسری آیات و احمد خلیلی فر دبیر هنری جشنواره نقاشی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تن در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه سیاست ما در دفتر تبلیغ و ترویج مبنی بر استفاده از قالب های هنری در راستای تبلیغ و ترویج مفاهیم قرآنی می باشد ،افزود: دلیل اینکه برگزاری حشنواره نقاشی آیات به استان گلستان واگذار شد ،ظرفیت های خوب این استان در زمینه فعالیت های هنری علی الخصوص رشته نقاشی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت با اشاره به اینکه جشنواره نقاشی برای دومین بار در کشور برگزار می شود و پیش از این در استان خوزستان برگزار شده بود ،اظهار داشت: گفتگو های  لازم میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با سایر بخش های مرتبط در برگزاری جشنواره نقاشی آیات در این استان انجام شده وهماهنگی های لازم در این زمینه با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان زبان هنر را زبان زیباشناسی ،فرابومی و فراملیتی دانست و گفت: هنر ،بهترین ابزار برای توسعه مفهومی یا مصداقی در فعالیت های فرهنگی می باشد.

وی در ادامه افزود: تا کنون ٩١٧ اثر در این خصوص از سراسر استان های کشور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ارسال شده است که این آثار در دو بخش زیر تعریف می شوند:

١-نگاه نو و فضای انتزاعی

٢-نگاه کلاسیک و فیگوراتیو

بخش سوره واقعه

از میان ٩١٧ اثر ارسال شده ۵٨۶ اثر از تمام استان های کشور به غیر از استان گلستان و ٣٣١ اثر از شرکت کنندگان استان گلستان دریافت شده است.همچنین از ٩١٧ اثر ۴٣۶ اثر مربوط به بخش نگاه نو و ٢٨٧ اثر مربوط به بخش کلاسیک و ٧٧ اثر مربوط به بخش سوره واقعه و ١١٧ اثر جزو آثار کودک و نوجوان محسوب می شوند.

حجت الاسلام فضیلت در ادامه بیان داشت: اختتامیه جشنواره نقاشی استان گلستان ٣ بهمن ماه و با حضور هنرمندان ،فرهیختگان و موعوین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،…. برگزار خواهد شد.بعلاوه ،نمایشگاهی از آثار هنرمندان در شهر گلستان و یک شهر در شرق و یک شهر در غرب این استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با مقایسه این حشنواره با سایر موارد مشابه گفت: تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره در مقایسه با موارد مشابه بیشتر بوده است.

 احمد خلیلی فر دبیر هنری جشنواره نقاشی گلستان نیز عنوان کرد: طراحی و برنامه ریزی آثار و عدم وجود محدودیت در موضوعات برای تولید آثار مختلف باعث خلق آثار در طیف های مختلف شده است.بواسطه هنر خیلی از مضامین اخلاقی را می توان نهادینه کرد چراکه زبان هنر زبان ماندگاری است.

وی از چاپ کتاب نمایشگاه خبر داد و افزود: این کتاب از آثار منتخب و با حدود ١٠٠ اثر به چاپ خواهد رسید./ز

مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.