امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51770
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 25 اسفند 1395 - 11:00 | | ارسال توسط :

وداع با پیکر استاد زبان و ادبیات فارسی در لبنان

به گزارش بابل نوین، در این مراسم دکتر خامه‌یار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، اعضای رایزنی و هیأتی از حزب‌الله لبنان حضور داشتند. پس از انجام مراسم مذهبی توسط روحانیون مسیحی و دعا برای شادی آن مرحوم، دکتر عباس خامه‌یار طی سخنان […]

به گزارش بابل نوین، در این مراسم دکتر خامه‌یار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، اعضای رایزنی و هیأتی از حزب‌الله لبنان حضور داشتند.
پس از انجام مراسم مذهبی توسط روحانیون مسیحی و دعا برای شادی آن مرحوم، دکتر عباس خامه‌یار طی سخنان کوتاهی از شخصیت آن مرحوم تجلیل کرد و او را پیام‌آور صلح و گفت‌وگو و تعامل فرهنگی میان ایران و جهان عرب دانست.

وی افزود برای من دشوار است که در رثای کسی سخن بگویم که عشق به ایران در جانش ریشه دوانیده بود و پیام‌آور فرهنگ و تمدن ایران و زبان و ادب فارسی در سراسر جهان بود.

دکتر عباس خامه‌یار سپس پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای حاضران قرائت کرد.

در این پیام آمده است: «پروفسور ویکتور الکک، استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی، ادامه‌دهنده سنتی ارتباط علمی و فرهنگی عمیقی بود که در چند دهه گذشته در این حوزه آثار بزرگ و دستاوردهای جدی‌ای داشته است. وی در کار تحقیقات علمی، محققی نکته‌یاب و در خلق آثار ادبی، هنرمندی روشن‌بین و در ارتباطات علمی و دانشگاهی، پیام‌گزاری شایسته و قابل احترام بود. میراث علمی و فرهنگی  او در پیوند ایران و لبنان و در نگاهی وسیع‌تر با جهان عرب، میراثی گرانبهاست».

پس از وی، سلیم الصایغ، نماینده امیل جمیل، رئیس‌جمهور سابق لبنان، سخنرانی کرد و عشق او به ایران و تمدن ایرانی و تلاشش برای پیوند میان ملت‌ها و ادیان را ستود.
در پایان این مراسم، با حضور هیأت ایرانی، کلیه حضار به خانوده آن فقید و اعضای هیأت ایرانی تسلیت گفتند و پس از آن، پیکر مرحوم دکتر ویکتور الکک برای خاکسپاری به برمانه منتقل شد.
دکتر ویکتور الکک، دانش‌آموخته دانشگاه تهران بود که برای سال‌ها در دانشگاه‌های لبنان به تدریس زبان و ادبیات فارسی و تاریخ تمدن اسلام و ایران پرداخت و در کنفرانس‌های بین‌المللی همواره مدافع فرهنگ و تمدن کشورمان بود که روز یکشنبه گذشته، پس از یک بیماری چندماهه، جان به جان آفرین تسلیم کرد. وی از برگزیدگان آخرین جشنواره خوارزمی بود./ص

ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.