امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77872
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, ورزشی, یادداشت و مقالات تاریخ انتشار : 10 بهمن 1396 - 21:51 | | ارسال توسط :

ورزشی که قرار بود الگوی پهلوانی باشد امروز منشا اختلافات است/ التفات اباذری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی‌و گردشگری بابل در یادداشتی اختصاصی برای خوانندگان بابل نوین به حساسیت‌های پیرامون بازی خونه به خونه و نساجی واکنش نشان داد.

به گزارش بابل نوین،  حساسیت به وجود آمده در خصوص مسابقه فوتبال بین دو تیم خونه‌به‌خونه بابل‌و نساجی قائم‌شهر که به دربی مازندران معروف شد زمینه یادداشتی اختصاصی جالبی را از سوی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی‌و گردشگری برای خوانندگان بابل نوین فراهم آورده است که خواندن آن خالی از لطف نیست و شاید تلنگری به برخی از ورزشی‌های جامعه ما شود.

چند روز گذشته که برای رفتن به جلسه‌ای در فرمانداری بابل از زورخانه شهیدان شهر عبور می‌کردم، تجمع نیروهای محترم انتظامی توجه‌ام را به خود جلب کرد، نیروهایی که به فواصل اندک تجمع کرده بودند و تا داخل حیاط فرمانداری ادامه داشت.

موضوع را که پرسیدم گفتند مسابقه فوتبال بین دو تیم خونه‌به‌خونه بابل‌و نساجی قائمشهر است و نیروها آماده‌باش هستند تا از درگیری‌های زمینه‌دار جلوگیری شود.

برایم جالب بود ورزشی که مدعی بودیم‌و هستیم الگوی منش پهلوانی‌و عیاری است، امروز معضل‌و منشا دردسر و اختلافات شد تا در این هوای سرد ماموران انتظامی را نگران و مضطرب سراپا نگاه داشته، مسئولان شهر دغدغه‌اش را پیدا کنند و به جای صرف وقت در یافتن راه‌حل از بین بردن مشکلات آب‌و نان مردم، جلسه بحران‌و تامین امنیت برای مسابقه‌ غیرضروری فوتبال بگذرانند.

اگر اعتراضی هم به این موضوع شود بعضی‌ها می‌گویند فلان کشور اروپایی هم مردمش همین کارها را می‌کنندو حال جالب است که در این مواقع که از ارزش‌های اصیل خود دور می‌شویم، می‌گوییم فلان کشور اروپایی و آمریکایی، انگار که خود الگویی نداریم.

در صورتی که می‌توان از میزان رویکرد و موفقیت آن‌ها در مسائل علمی هم بگوییم، ولی  هر آنچه که در آن سوی آب جریان دارد به عنوان الگوی پذیرفتیم، حال آن که ما از روز اول اعلام کردیم که الگو داریم و آن هم الگوی احسن و مطلوب.

آیا الگو احسن ما کمرنگ شد که امروز این‌گونه به اضطراب دچار شدیم، آیا وقتش نیست تاملی بر گفته‌ها و کردارهای خود داشته باشم که قول ما به فعل ما شبیه شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.