امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62941
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 20:15 | | ارسال توسط :

پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامیون‌های فرسوده

به گزارش بابل نوین، داودکشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد وزارت نفت مکلف است برای پروژه‌های که صرفه جویی در مصرف سوخت دارد سرمایه گذاری‌های را انجام دهد،گفت: یکی از این پروژه‌ها نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور است. وی در ادامه افزود: براساس این سیاست ۶۵ […]

به گزارش بابل نوین، داودکشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد وزارت نفت مکلف است برای پروژه‌های که صرفه جویی در مصرف سوخت دارد سرمایه گذاری‌های را انجام دهد،گفت: یکی از این پروژه‌ها نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور است.

وی در ادامه افزود: براساس این سیاست ۶۵ هزار ناوگان جاده‌ای کشور بیش از ۳۵ سال عمر دارند که در طول مدت ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این ناوگان نوسازی می‌شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: متقاضیان کامیون‌های بالای ۳۵ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. در حال حاضر نرخ سود این تسهیلات ۹ درصد است که مابقی سود آن توسط وزارت نفت و شرکت‌های سازنده از محل صرفه جویی در سوخت پرداخت می‌شود.

کشاورزیان در ادامه به طرح پیمایش اشاره کرد و گفت:سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای سیاست جدیدی در دست اقدام دارد و آن شارژ کارت سوخت ناوگان جاده‌ای براساس پیمایش است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از ناوگان دیزلی کشور در داخل شهر‌ها تردد می‌کند و به طور معمول این ناوگان‌ها فاقد بارنامه و صورت وضعیت هستند، بنابراین نمی‌توان اطلاعات چندانی از وضعیت پیمایش آن‌ها بدست آورد در نتیجه تصمیماتی متناسب با شرایط آن‌ها باید گرفت.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تاکید کرد: براساس مصوبه جدید دولت کلیه ناوگان‌های جاده‌ای کشور باید مجهز به GPS شوند تا براساس پیمایش بتوانند میزان مصرف سوخت آن‌ها تعیین و در نتیجه کارت سوخت آن‌ها شارژ شود.

کشاورزیان اظهار داشت: در میان مدت تصمیماتی برای کامیون‌های که مجهز به این سیستم نیستند گرفته شده به طوری که براساس میزان مصرف سوخت کلی آن‌ها کارت سوخت شارژ می‌شود.

وی یاد آور شد: تعداداندکی از کامیون‌ها در حال حاضر مجهز به GPS شده اند و اقدامات لازم برای تجهیز سایر کامیون ها در حال انجام است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.