امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62937
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 19:22 | | ارسال توسط :

احزاب سیاسی و نیروهای انقلابی باید زیر خیمه نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه گرد هم آیند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: احزاب سیاسی و نیروهای انقلابی باید زیر خیمه نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه گرد هم آیند ، وحدت داشته باشند و فراموش نکنند سکان‌دار این خیمه ولایت‌فقیه است.

به گزارش بابل نوین،   حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد با اشاره به ولادت امام‌رضا(ع) اظهار کرد:  در پیروی از کلام امام‌رضا (ع) لازم است یکدیگر را به تقوا دعوت کنیم، تقوا محقق نخواهد شد مگر اینکه انسان سمت گناه نرود و موجب آزار کسی نشود.

وی با اشاره به اهمیت نمازجمعه  در کلام امام‌رضا(ع) افزود: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بر اهمیت نمازجمعه همواره به یاران خود تاکید داشته و  به دعا در حق امام زمان جهت تعجیل در فرج ایشان توصیه کردند.

امام جمعه لاله‌آباد ادامه داد: این امام بزرگوار آموختن سه خصلت را برای انسان مومن لازم دانستند، پوشاندن اسرار از خدا، مدارا با مردم از پیام و صبر از امام‌زمان .

این مقام مسئول تصریح کرد: بسیاری از دعواهای سیاسی، مباحث اجتماعی و اخلاقی که شاهدش هستیم و پرونده‌هایی که در دادگاه‌های قضایی روز به روز زیادتر می‌شود همه به دلیل نبود مدارا در ماست.

حجت‌الاسلام شیخی‌ گفت: امروزه با وجود افزایش رفاه و درآمد افراد، مردم آسایش ندارند و دعواها بیشتر شده زیرا صبر  و مدارا در ما از بین رفته است اما اگر مردم با یکدیگر مدارا کنند بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: مسئولان و شخصیت‌های سیاسی باید در برابر مخالفان و منتقدین خود صبر و مدارا پیشه کنند، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد شاهد بودیم که افراد با تفکرات مختلف در کنار یکدیگر جمع شدند که این امر بسیار خوب است.

خطیب جمعه لاله‌آباد تاکید کرد:  احزاب سیاسی و نیروهای انقلابی باید زیر خیمه نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه گرد هم آیند ، وحدت داشته باشند و فراموش نکنند سکان‌دار این خیمه ولایت‌فقیه است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم دکتر روحانی نکاتی از جمله توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را به ایشان متذکر شدند، مسئولان باید مشکلات مردم را باور کنند تا برای رفع این مشکلات گام بردارند.

شیخی ادامه داد: اداره کشور باید با مسئولیت‌پذیری همراه باشد، مسئولان باید واقعیت‌های کشور را بررسی کنند نه آمار و ارقامی که با واقعیت متفاوت است.

امام جمعه زرگرشهر تصریح کرد: مردم ما واقعا دچار مشکل اقتصادی هستند، ما نمی‌خواهیم سیاه‌نمایی کنیم اما این مسئله حساسی است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تاکید دارند زیرا باور مردم به معیشت آنان گره می‌خورد، در روایات داریم کسی که معاش ندارد معاد هم ندارد.

وی  افزود: انقلاب ما انقلاب محرومان و مستضعفین بود و امام راحل(ره) به صراحت فرمودند که یک تار موی کوخ‌نشینان را با تمام دنیای کاخ‌نشینان معاوضه نمی‌کنند، مسئولان باید توجه ویژه به قشر مستضعف و محروم داشته باشند زیرا اینان سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و مبادا که از دست بروند.

حجت‌الاسلام شیخی‌ به نقض آشکار برجام توسط آمریکا اظهار کرد: آقایانی که برجام را قبول داشتند حال خود به این نتیجه رسیدند که سازش با آمریکا نتیجه‌ای برایشان نداشته است، زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا هیچگاه از ما راضی نخواهد شد تا زمانی که تحت اطاعت آنان باشیم پس بدانیم که  تنها با ایستادگی می‌توان آمریکا را شکست داد.

وی تاکید کرد: ایستادگی در برابر آمریکا یقینا هزینه خواهد داشت اما هزینه ایستادگی کمتر از سازش با زورگویان و سلطه‌گران است.

خطیب جمعه بخش لاله‌آباد ادامه داد: امیدوارم مسئولان و دولتمردان توصیه‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب را با جدیت دنبال کنند تا مسیر آینده کشور به درستی ترسیم شود.

وی در پایان گفت: در این مدت خیلی از عزیزان نگران بودند که آیا می‌توانند به سرزمین وحی اعزام شوند یا خیر، خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد و تشخیص نظام راه حج باز شد اما زائران عزیز باید بازار عربستان را تحریم کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.