امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83365
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اقتصادی, سخن سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 03 شهریور 1397 - 19:01 | | ارسال توسط :

لزوم جذب سرمایه‌گذار و توسعه فرهنگ گردشگری/ پرهیز از فساد و رانت‌خواری شاخصه مدیریت غدیری است

جلسه شورای اداری بابل به مناسبت هفته دولت با حضور امام جمعه و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش بابل نوین، جلسه رسمی شورای اداری شهرستان بابل به مناسبت هفته دولت  با حضور مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مجتبی روحانی اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و اکنون هفته دولت و عید غدیر باهم تقارن یافتند که این تقارن را باید بسیار میمون و مبارک بدانیم زیرا هردوی این مناسبت پیامی واحد دارند.

پیام غدیر شکل‌گیری انقلاب اسلامی
وی افزود: پیام غدیر شکل‌گیری انقلاب اسلامی و همه اهمیتی که پیامبر به مسئله غدیر دادند به دلیل امر ولایت است، زیرا ولایت امیرالمونین متفاوت بود و محور آن استمرار حکومت اسلامی پیامبر اکرم بود.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: بعد از حکومت امیرالمومنین انقلاب اسلامی دومین حکومت اسلامی با شاخصه‌ای است که ائمه فرمودند و این است از الطاف خداوند که برکت چهل سالگی را برای این حکومت قرار داد.

این مسئول ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان باهنر و رجایی تصریح کرد: همه مسئولان باید به‌طور ویژه یاد و خاطره این دو شهید را گرامی بدارند و بدانند که علت بزرگی این دو شهید مدیریت غدیری‌شان بود، این مسئولانی که حتی در فرصت اندکی که برای خدمت داشتند با عمل خود معیار و شاخصه‌ای از مدیریت غدیری تبیین کردند، رحمت خدا بر همه مسئولان و مدیرانی که این‌گونه خدمت می‌کنند باد.

وی یادآور شد: خوب است در این ایام همه ما، در خود بازنگری کنیم تا دریابیم آیا شایستگی خدمت به مردم را داریم یا خیر و چقدر محوریت عمل ما با شایسته‌سالاری است، برای توسعه فرهنگ غدیر باید از بی‌تحرکی بیرون بیاییم و در توسعه این فرهنگ گام برداریم تا شهر رنگ و بوی غدیری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام روحانی معیارهای حکومت اسلامی را برگرفته از واقعه غدیر دانست و گفت: غدیر معیاری برای سنجش جامعه در حکومت اسلامی و باید از آن درس گرفت، یکی از درس‌های این عید بزرگ ولایت، حفظ روحیه جهادی و انقلابی است که باید در راستای نهادینه شدن آن اقداماتی انجام شود.

امام‌جمعه بابل در پایان سخنان خود گفت: حفظ بیت‌المال، پرهیز از فساد و رانت‌خواری از شاخصه‌های مدیریت غدیری است و مسئولان باید در حفظ آن کوشا باشند.

در ادامه این جلسه قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه شهرستان بابل ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در واقع الگوی مدیریت جهادی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی بودند و به عنوان اسوه اخلاق اسلامی ثابت کردند که می‌توان با ساده‌زیستی، پاسخ درست به مردم و عملکرد صحیح همیشه نام نیک را ماندگار کرد.

مسئولیت فرصتی برای خدمت‌گذاری          
وی افزود: بنابراین مدیران اجرایی باید این مشی را سرمشق کار خود قرار دهند و مسئولیت را فرصتی برای خدمت‌گذاری به مردم در نظر داشته باشند و بدانند باید با ساده‌زیستی، پاک‌دستی و اخلاق خوب، رضایتمندی مردم را در این شرایط سخت کشور افزایش دهیم.

فرماندار بابل ادامه داد: در آستانه عید سعید غدیرخم، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های این مناسبت را در کنار امام‌جمعه محترم برگزار کردیم و در این جلسه تاکید می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان از همه ظرفیت‌های خود در جهت ایجاد فضایی بانشاط و غدیری استفاده کنند و همکاری لازم را با دبیرخانه ستاد غدیر داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب، دشمن به دنبال این است تا ناکارآمدی نظام را در جامعه القا کند و مطالبات مردم در حوزه‌های اقتصادی را افزایش و در این حوزه قطعا به‌دنبال هدف‌های خود است، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان اشاره  می‌کنم که نظام در کارزاری عظیم قراردارد و باید با صبر، حوصله و تدبیر عمل کنیم، کسانی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کنند اگرچه دشمن نباشند اما کار دشمن را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: شرایط بسیار حساس است و همه ما باید در راستای وحدت، همدلی و خدمت به مردم گام برداریم زیرا اعتقاد داریم بزرگترین سرمایه نظام ما مردم نجیب و شریف هستند.

ولی‌زاده‌بورا خاطرنشان کرد: هفته دولت در سطح شهرستان بابل ۷۸ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که در مقایسه با اعتبار ۱۰۱ میلیاردی سال گذشته کاهش داشت.

نماینده دولت در بابل با بیان عملکرد عمرانی‌و خدماتی شهرستان افزود: با هزینه ۱۸ میلیارد تومان گازرسانی به مناطق بالادست را داشتیم و برای پست‌های برق بالغ بر هشت میلیارد هزینه شد، سهم شهرستان بابل نیز در اشتغال پایدار ۲۳ میلیارد بود که ۳۳۷ شغل ایجاد کند و خوشبختانه توانستیم در این زمینه ۱۰۰ درصد تخصیص داشته باشیم.

وی گفت: در اشتغال فراگیر شهرک‌های صنعتی نیز بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و شهرستان بابل در این زمینه توانست رتبه اول را در استان به دست آورد.

فرماندار با ابراز خرسندی از هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای تامین شهرستان وجود دارد، تقاضای ما این است که مدیران و دستگاه‌های اجرایی ارتباط تنگاتنگی را با خبرنگاران داشته باشند، اداره‌ای نمی‌تواند ارتباط خود را با خبرنگاران قطع کند و پاسخگو نباشد.

وی با بیان روند تعمیر ورزشگاه هفت تیر ادامه  داد: در سال جاری از محل کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان یک میلیارد تومان برای ساخت سکوی ورزشگاه هفت‌تیر در نظر گرفتیم، در سطح استان نیز سه میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که اگر پروژه به‌طور کامل انجام شود، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری هفت‌تیر به اتمام خواهیم رسید.

فرماندار بابل با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: در جذب سرمایه‌گذار نگاه این شهرستان، نگاه حمایتی است، حضور کم‌رنگ بخش خصوصی از جمله دغدغه‌های این شهرستان در مبحث سرمایه‌گذاری است که باید با حمایت و پشتیبانی در این بخش این جایگاه را ارتقا داد.

وی افزود: آسیب جدی بابل همگرا نبودن بخش‌های مختلف است، با توجه به این ظرفیت‎ها، منابع انسانی و طبیعی متاسفانه شهرستان بابل نتوانسته جایگاه خود را در استان بازنگری کند.

ولی‌زاده‌بورا در پایان گفت: برای توسعه فرهنگ گردشگری، جذب توریست‌و ایجاد اقتصاد پررونق، شهر بار فروش به همت همه‌جانبه، اتحاد و همدلی بین مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف نیازمند است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.