امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51972
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 27 اسفند 1395 - 17:56 | | ارسال توسط :

پس از برجام هیچ گشایشی در زندگی مردم صورت نگرفت/ دولت با بی‌تدبیری به وعده‌هایش عمل نکرد

امام‌جمعه بابل گفت: سال 1395 پس از انجام برجام که دولت از گشایش‌های بزرگ وعده می‌داد اگر مورد ارزیابی قرار گیرد، دستاورد و گشایشی صورت نگرفت.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در خطبه‌های آخرین نمازجمعه سال۱۳۹۵ با اشاره به ولادت با سعادت زهرا اطهر (س) اظهار کرد: پدر و مادر مجرای فیض الهی هستند، اگر خداوند بخواهد هر رحمتی را عنایت کند از طریق مجاری و واسطه‌ها عنایت می‌کند.
وی افزود: حضرت زهرا(س) مجرای رحمت الهی برای در امان ماندن از آتش جهنم و کلید رحمت الهی است.
امام‌جمعه بابل ادامه داد: حضرت زهرا(س) در تمام امور و مسائل مختلف، حجت ائمه معصومین(ع) است و چه تقارن زیبایی با سالروز تولد امام راحل دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: امام راحل فیض عزت را به امت اسلامی مرحمت کرد و در حیات نورانی‌اش با تلاش گسترده  زمینه عزت و عظمت ملت ما را فراهم و حاکمیت نظام اسلامی را مستقر کرد.
وی افزود: روز مادر به حسب نقش مادری حضرت زهرا(س) و روز زن مورد عنایت قرار گیرد و در روز مادر کنار احترام و ادب در برابر مادر باید تجلیل از مادران خود را با یاد قدرشناسی از جایگاه مادری نشان بدهیم.
حجت‌الاسلام روحانی گفت: مادران باید قدردان نقش مادری خود باشند و خود را به مسؤلیت مادری معطوف کنند، در کنار احترام و تکریم به مقام مادر، متاسفانه برخی از مادران به این امر خطیر بی‌توجه و بی‌اعتنا هستند.
وی افزود: طعم تلخ این بی‌توجهی‌ها را در تربیت فرزندان امروز در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم که برخی از مادران وقتشان را در بیرون از خانه می‌گذرانند و اصلا به فرزندان خود توجه ندارند.
خطیب جمعه بابل با اشاره به وظایف مادری در جامعه اسلامی تاکید کرد: مادران باید در انجام ادای دین فرزندان جایگاه مادری را گرامی بدارند و احساس مسؤولیت کنند، فرزند خود را در آغوش خود بپذیرند و در هدایت آن‌ها مسؤولانه برخورد کنند، نقش زنان در جامعه نقشی منحصر به فرد و ویژه است.
وی با اشاره به در پیش بودن سال نو اظهار کرد: از فرصت سال نو برای صله ارحام و اتصال بین نزدیکان و دوستان استفاده کنید، از فرصت عید برای دید و بازدید بهره ببرید.
روحانی ادامه داد: در آغاز سال نو به بررسی زندگی خود بپردازید که چه سودها و چه ضررهایی در امور مادی و معنوی انجام داده‌اید، دقایقی برای بررسی یکسال گذشته خود وقت بگذارید، از خود شخصیتی مفید بسازید و ضررها را در سال آینده کم کنید.
وی افزود: محاسبه در آغاز سال نو سالی پر از برکت را به ارمغان خواهد آورد و هر کسی جمع‌بندی از زندگی شخصی‌اش داشته باشد و نقاط ضعف و قوت را بررسی نماید.
امام‌جمعه بابل تصریح کرد: یکی از موارد محاسبه و ارزیابی سالانه ارزیابی اوضاع کلی کشور است، از آحاد امت باید تقدیر و تشکر کنیم که در مسیر انقلاب و مقاومت در برابر دشمن قاطعانه انجام وظیفه کردند.
وی افزود: ملت همپای آرمان‌ها اسلامی با عزت و تلاش انجام وظیفه کرد و مورد تشکر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، این صحنه‌های ارزشمند و تابناک زمینه استحکام انقلاب را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در صحنه بین‌المللی گفت: خدا را شاکریم در عرصه مقاومت در منطقه موفقیت‌های زیادی به دست آمد، فتح حلب در امسال تمام برنامه‌ریزی دشمنان را بر هم زد و موجب موفقیت‌های جدید و معکوس شدن معادله به نفع مقاومت شد.
وی تاکید کرد: به رغم هزینه‌هایی که دشمنان مقاومت از استکبار، ارتجاع عربی و دشمن صهیونیستی علیه مقاومت انجام دادند، اما روز به روز شاهد موفقیت بیشتری هستیم و مازندران از استان‌های بزرگ در زمره تقدیم شهدای مدافعان حرم بود.
خطیب جمعه بابل با اشاره به عدم تحقق وعده‌های دولت به ویژه وعده‌های انتخاباتی اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ پس از انجام برجام که دولت از گشایش‌های بزرگ وعده می‌داد اگر مورد ارزیابی قرار گیرد، دستاورد و گشایشی صورت نگرفت و شاهد بسیاری از عدم تحقق وعده‌ها در زندگی مردم بودیم و متاسفانه همچنان بر سر سفره و در معیشت مردم، بیکاری  و مشکلات فراوانی دیده می‌شود.
وی ادامه داد: هنوز به رغم وعده‌های داده شده این مساله را به برجام گره زدند و با بی‌تدبیری‌ها این وعده‌ها را انجام ندادند، هنوز آثار تدبیر آن‌ها در جامعه دیده نشد.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: توقع و انتظار ملت به اجرای صحیح نسخه اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان انجام نشد و با اقتصاد مقاومتی در شش ماهه دوم با بدترین شکل برخورد شد، واردات بسیار عجیبی امسال انجام و از دسته بیل تا چرخ فرغون در این شش ماهه دوم وارد شد.
وی با تاکید به توانمندی جوانان ایرانی اظهار کرد: این تاسف‌بارترین امر در کشور است که تانک ایرانی تولید شده در زمره برترین تانک‌های جهان قرار گیرد و کشور ما آنقدر قدرت فنی دارد که دشمنان ما به لرزه می‌افتند اما به توان داخلی برای تقویت اقتصاد مقاومتی بی‌توجه می‌شود.
امام‌جمعه بابل در پایان گفت: پروژه کنار گذرجنوبی در حال تکمیل است و از امور انجام شده در این حوزه تقدیر می‌کنم که بر اساس وعده مسؤولان آغاز سال جدید افتتاح می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.