امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35665
  پرینتخانه » اجتماعی, سیاسی تاریخ انتشار : 27 آبان 1395 - 8:12 | | ارسال توسط :

پنجمین همایش روحانیون مهندسی نیروی دریایی سپاه برگزار شد

پنجمین همایش روحانیون مهندسی ندسا با حضور نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسئولین معاونت های تخصصی در ستاد نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

پنجمین همایش روحانیون مهندسی نیروی دریایی سپاه برگزار شد

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین صداقت، نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: با توجه به آیات قرآن، جهاد کبیر عدم اطاعت و عدم تبعیت از کفار و مشرکین است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مهمترین کار در عرصه جهاد کبیر«تبیین و هدایت گری» است.
حجت الاسلام والمسلمین صداقت  اظهار داشت: طرح دشمن این است که بتواند مردم ما را به دنبال خودش بِکَشد. دشمن در همه برنامه ها از جمله برنامه های فر هنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با برنامه ریزی و فعال است و این یعنی اینکه ما در عرصه فرهنگی که وظیفه تبیین و روشنگری داشته ایم، کاری نکرده ایم.

وی افزود: کار تبیین و هدایت گری و روشنگری ابتدا وظیفه ما روحانیون و طلاب است و که می بایست در این راه بصیرت لازمه کار ما است. پس ما باید دشمن، برنامه های دشمن، اهداف و طرح های او را باز شناسی و افشاء کنیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: ما برای اینکه بتوانیم برنامه و اهداف خوبی به عنوان مبلّغ داشته باشیم، باید هدف و برنامه داشته باشیم. حال چرایک عده از افرادی که در داخل خانواده ای مسلمان زندگی می کنند اما پایبند به دین و آموزه های دینی نیستند؟ یا بهتر بگویم چرا بعضی ها دین گریز هستند؟ جواب اینجاست که ما باید با آسیب شناسی مناسب بتوانیم پرچم دار امور دینی و اعتقادی و دعوت گر به مسائل دینی و اعتقادی و اخلاقی باشیم و باید در این مورد تاثیرگذاری خودمان را زیاد کنیم.

وی با اشاره به دو فریضه واجب فراموش شده ی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: ما باید از خودمان شروع کنیم و هر کسی باید خودش را امر به معروف و نهی از منکر کند تا تبدیل به یک کار فرهنگی و ارزشی شود. در واقع در پرتو این امر است که ما می توانیم، خودمان، خانواده و جامعه را اصلاح کنیم و ابته لازمه اینکه ما بتوانیم مجموعه سپاه را پاک نگه داریم این است که این مورد را ترویج دهیم، یعنی دعوت افراد به معروفات و تلاش برای زدودن منکرات است و ما باید با باور به اینکه در نهاد مقدس سپاه در حال خدمتیم و جایگاه خود را ارزشمند دانسته و بدانیم این حضور مسئولیت ما را بیشتر می کند.

در ادامه این همایش  آیت الله معصومی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما این دو عمل را انجام ندهیم، همه چیز را از دست داده ایم. و بلعکس با عمل کردن به این موضوع، انقلابی در درون و بیرون انسان رخ خواهد داد که باور نکردنی است.
وی  اذعان کرد: ما باید نسبت به انجام کارهای خیر در طول روز خداوند را شاکر باشیم و در مورد اعمال شر و بدمان ازدرگاه خداوند استغفار کنیم
آیت الله معصومی افزود: سعی کنیم همواره محاصبه اعمال در شب و مراقبه خودمان را در طول روز از یاد نبریم. پیروزی انسان در گروه  انجام دادن همین دو عمل است.
لازم به ذکر است در این همایش، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در ندسا سردار انگالی، معاونت نظارت و تایید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در ندسا، ناوسالار یکم پاسدار یزدان شناس، معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در ندسا،ناوسالار یکم پاسدار داستان،  معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در ندسا،ناوسالاردوم پاسدار غضنفری، معاونت روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در ندسا،ناوسالار یکم پاسدار عباسی، مسئول حفاظت و اطلاعات مهندسی ندسا، ناوسالاریکم پاسدار عزیزی و جانشین فرماندهی مهندسی ندسا، ناوسالار یکم پاسدار زیدی عبدیان، نیز حضور یافته و پیرامون موضعات مطرح شده به سخنرانی پرداختند./ز

منبع:سپاه نیوز

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.