امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74886
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 15:57 | | ارسال توسط :

پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است

رییس آموزش‌و پرورش بابل گفت: پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است حتی تعلیم و تربیت را هم نباید هزینه بدانیم.

به گزارش بابل نوین، حسین علی‌نژاد پیش از ظهر امروز ۳۰ آذر ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه آموزش‌و پرورش بابل اظهار کرد: شهرستان بابل ظرفیت خیلی خوبی در عرصه تعلیم‌و تربیت دارد و به لحاظ کمیت در استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در بابل قریب به ۸۰ هزار نفر هر روز در تکاپوی تعلیم و تربیت هستند، اعم از پژوهشگران، فرهنگیان و دانش‌آموزان که به لحاظ کیفیت هم رتبه‌های خیلی خوبی در سطوح مختلف توانستند کسب کنند چه در حوزه آموزشی، چه در حوزه فرهنگی و هنری و حتی در حوزه ورزشی و پژوهشی.

این مسئول اموزشی ادامه داد: ۳۰ تا ۵۰ درصد رتبه‌های استانی را شهرستان بابل به خودش اختصاص داده و معاون پرورشی اداره کل آموزش‌و پرورش صراحتا اعلام کرد که در این حوزه ۳۰ درصد مجموعه رتبه‌ها و شاخص‌های استان متعلق به بابل است و این ظرفیت خوبی است.

معاون مدیرکل‌و رییس آموزش و پرورش بابل تصریح کرد: شاهد آن هستیم که حتی رتبه‌های برتر کشوری هم در بابل داریم  و این نشان دهنده قدرت این شهرستان در عرصه علم و پژوهش است.

علی‌نژاد با اشاره به اهمیت تحقیق‌و پژوهش در جامعه گفت: تقریبا توسعه‌و پیشرفت کشور رابطه مستقیمی دارد با نهاد تعلیم و تربیت، جامعه دانایی محور جامعه‌ای است که پژوهش محور باشد چون اصولا عظمت دانش به پژوهش است بنابراین امروزه گاهی پژوهش را توسعه (R&D ) می‌دانند.

پیشرفت و توسعه برابر است با پژوهش

وی افزود: پژوهش هم ضامن توسعه و پیشرفت جامعه است و هم باعث پویایی آموزش در کشور خواهد شد، رویکرد آموزشی کشور ما یقینا باید رویکرد پژوهش‌مدار باشد و رویکرد پژوهش‌مدار به این مفهوم است که دانش‌آموزان ما طوری تعلیم ببینند که روحیه پژوهشی داشته باشند نه صرفا متکی به کتاب‌های درسی باشند.

رییس آموزش‌و پرورش بابل تاکید کرد: رویکرد پژوهش‌مدار باید جزو برنامه باشد اگر جامعه ما و اگر همه ما به جامعه علاقه‌مندیم یقینا باید به ساختار علمی جامعه ما و نیازهای آن توجه ویژه‌ای بشود شاید حرف‌هایی که زدم ایده‌آل و آرمانی باشد ولی شاهد هستیم دوستان به این سمت در حال حرکت هستند اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

علی‌نژاد یادآور شد: یقینا باید توجه ویژه‌ای به ساختار علمی جامعه ما از جمله توجه ویژه به پژوهش، نیازهای نهاد علمی‌و تعلیم و تربیت داشت اگر اینگونه بود ما می‌توانیم گام اساسی به سمت پیشرفت و توسعه برداریم.

پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است

این مسئول آموزشی در شهرستان بابل اذعان کرد: پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است حتی تعلیم و تربیت را هم نباید هزینه بدانیم، بعضی‌ها می‌گویند نهاد آموزش‌و پرورش یعنی هزینه‌های سنگین بر دولت و جامعه حال آنکه این بیان بی‌انصافی است این هزینه نیست.

وی در پایان گفت: آموزش‌و پرورش عین سرمایه است اگر توجه داشته باشیم، یقینا پرونده‌های ۱۷ میلیونی جامعه ما در قوه قضاییه به این نهاد اگر توجه شود کاهش پیدا خواهد کرد و باید از همه شما پژوهشگران تقدیر کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.