امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51655
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 اسفند 1395 - 13:07 | | ارسال توسط :

پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت علی معلم

جمعی از سینماگران و شخصیت های مختلف در پی درگذشت علی معلم منتقد و تهیه کننده سینما و مدیر مسوول ماهنامه سینمایی تخصصی «دنیای تصویر» پیام‌های تسلیت جداگانه ای منتشر کردند.

به گزارش بابل نوین، علی معلم روز گذشته(دوشنبه ۲۳ اسفند ماه) در دفتر ماهنامه دنیای تصویر بر اثر سکته قلبی در سن ۵۴ سالگی درگذشت.
خبر درگذشت مرحوم معلم، با ابزار تاسف سینماگران و مسوولان سینمایی روبرو شد و جمعی از آنها از جمله منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سعید راد، رضا داوودنژاد، امیر پوریا، مجید توکلی، ابوالحسن داودی، فرشته طائرپور، ستاره و لاله اسکندری، الهام حمیدی، مهدی کرم‌پور، گوهر خیراندیش کمند امیر سلیمانی، الیکا عبدالرزاقی، امیر قادری، هادی کاظمی، میلاد کی‌مرام، حسام نواب‌صفوی، نفیسه روشن، سیامک انصاری، مهران مدیری، کامران ملکی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدجمال ساداتیان در منزل علی معلم حضور یافته و خانواده او همدردی کردند.
برخی دیگر نیز به این مناسبت پیام های تسلیت جداگانه منتشر کردند که در پی می آید:

** هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما
هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما اعلام کرد: در کمال ناباوری و تاسف دوست و همکار عزیزمان علی معلم به ناگهان از میان ما رفت. بازیگران سینمای ایران سوگ و اندوه از دست دادن این تهیه کننده، نویسنده، منتقد و روزنامه نگار ارزنده را به خانواده محترم ایشان، سینماگران کشور و تمامی هم وطنان هنردوست تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره اش را همواره عزیز و تا همیشه، محترم می دارد.

** علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی
در پیام علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز آمده است: درگذشت علی معلم عزیز، تمامی اهالی سینما و رسانه را متحیر و بهت زده کرد. شخصیت فرهیخته، مدیر توانمند، تهیه کننده فاضل و منتقدی برجسته، سینما و سینماگران را تنها گذاشت. صراحت گفتار و آرامش کردار فارغ از ریا و تزویرش، موافقان و مخالفانش را به تحسین وا میداشت. رفتنش را سخت می‌توان باور کرد ولی با تأسی به مرادش لسان‌الغیب، باید رضا به قضای الهی داد و از جبین گره گشود.

** علیرضا رضاداد دبیر سی وسومین جشنواره فیلم فجر
علیرضا رضاداد دبیر سی وسومین جشنواره فیلم فجر در پیام تسلیت خود تصریح می کند: با آنکه علی معلم دیگر در میان ما نیست اما او آنقدر اثر از خود به یادگار گذاشته است که امروز می‌توانیم دائره‌العمارف معلم و فرهنگنامه سینمایی معلم داشته باشیم.
برای همه لحظه‌های تکرار پذیر و منحصر به فرد سینما علی اثر دارد. آثاری که یا در زمان خودش آن لحظه را تحت تاثیر قرار داده و یا نوع نگاه و نگرش وی به آن لحظه در تاریخ ماندگار شده است. امروز در تمام لحظه‌های عمر سینمایی او بی‌شک حاضر و ناظر است و صاحب اثر و سبک و فرهنگ.

** مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران
در پیام مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز آمده است: باور این خبر بسیار تلخ و ناگوار است. از دست دادن علی معلم یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار عرصه فرهنگ و هنر کشور که در عمر پنجاه ساله خود بیش از سه دهه حضوری مداوم و پرنشاط در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون برنامه‌سازی تلویزیون، برگزاری اولین جشن سینمایی و تلویزیونی بخش خصوصی ایران، تهیه‌کنندگی سینما و مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه دنیای تصویر و عضویت دائم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، کارنامه‌ای درخشان و پربار از خود به جا گذاشت.

** مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب
در متن پیام مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب آمده است: «خبر درگذشت ناگهانی علی معلم از فعالان حوزه چاپ و نشر موجب تاثر شد. او با تولید کتاب‌های متعدد، خدمات ارزنده ای در عرصه مطبوعات و سینما بر جا گذاشت که هیچ گاه از خاطر مسئولین، همکاران و جامعه رسانه ای کشور فراموش نخواهد شد و برای همیشه زینت‌بخش گنجینه فرهنگ و قلم و نامش در میان علاقه‌مندان و دوستداران عرصه قلم و رسانه جاودان خواهد ماند.
این ضایعه بزرگ را به اصحاب عرصه قلم و رسانه، همکاران پر تلاششان در مجله «دنیای تصویر» و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان علو درجات معنوی را برای آن مرحوم خواستارم.»

** مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری
در پیام سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری آمده است:
فقدان ناگهانی علی معلم عزیز دردی علیم است برای اهالی سینما، رسانه و منتقدان.
علی معلم به حق کارشناسی کاردان در عرصه سینما و فرهنگ و هنر بود و نگاشته های آن مرحوم، اندیشه و نگاه وی را برای همیشه مانا خواهد کرد.
اینجانب با تسلیت این درد ناگهانی به خانواده معلم و اهالی سینما و رسانه از خداوند منان علو درجات را از درگاه حق برای آن بزرگوار خواستارم.

پیکر علی معلم فردا(چهارشنبه) از خانه سینما تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شود.  /ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.