امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58005
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 04 خرداد 1396 - 19:51 | | ارسال توسط :

پیروانی: وقتی تیم شکست می خورد به دنبال مقصر نمی گردم

تیم جوانان ایران پس از شکست برابر زامبیا، تمرینات خود را از امروز پیگیری کرد.

به گزارش بابل نوین، در تمرین امروز بازیکنان تیم جوانان ایران به ریکاوری پرداختند. همچنین سرمربی تیم جوانان در ابتدای تمرین در خصوص بازی دیروز برای بازیکنان صحبت کرد تا آنها را به لحاظ ذهنی برای بازی سوم آماده کند. در حاشیه تمرین امروز، امیرحسین پیروانی سرمربی تیم جوانان در گفتگویی اختصاصی با سایت نود حاضر شد و درباره شرایط تیم صحبت هایی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید.

پیروانی در ابتدا در خصوص شکست غیرمنتظره برابر زامبیا و برخی انتقاداتی که نسبت به این تیم مطرح شد، اظهار داشت:

بازی بسیار سختی بود، روز گذشته بازی را خوب شروع کردیم؛ مهم ترین مشخصه تیم زامبیا قدرت بدنی است که به سرعت تیمی تبدیل می شود. نیمه اول توانستیم بر اثر اشتباه دروازه بان حریف به گل برسیم. نیمه دوم هم بازی را خوب شروع کردیم و گل دوم را هم زدیم. اما همانگونه که پیش بینی می کردیم، بچه ها به لحاظ جسمانی دچار مشکل شدند و کم آوردند و در جنگ های تن به تن مغلوب حریف می شدند؛ به همین خاطر ما سه بازیکن مصدوم در این بازی داشتیم.

پیروانی در ادامه افزود:

ما در جام جهانی حاضر هستیم که آرژانتین از دو بازی امتیازی کسب نکرده یا آلمان که مدعی قهرمانی است از دو بازی خود یک امتیاز به دست آورده است. من از منتقدانی که دست همه آنها را به گرمی می فشارم خواهش می کنم که سطح بازیها را ارزیابی کنند. روز اول هیچ کس شانسی را برای ما قائل نبود و شاید پیروزی در بازی اول باعث شد که همه نگاه ویژه ای به تیم داشته و توقعات از تیم ما بالا برود. جدا از برنامه های تاکتیکی، به نظرم مشکل ما بیشتر فیزیکی بود. طبیعی است که ما هم یکسری اشتباهاتی داشتیم؛ وقتی تیمی در بیست دقیقه چهار گل دریافت می کند، اشتباهاتی داشته است. ممکن است مدافعان یا دروازه بان در صحنه هایی از بازی دچار اشتباه شده و یا شاید تاکتیکی که بنده برای این بازی انتخاب کرده بودم، مناسب نبود.

وی در خصوص بازی سوم تیم جوانان برابر پرتغال گفت:

امیدوارم بتوانم بازیکنان را به شرایطی برسانم که بتوانیم در بازی سوم برابر پرتغال که یکی از مدعیان قهرمانی است و قبل از این رقابتها نتایج خوبی به دست آورده، عملکرد خوبی داشته باشیم و به عنوان یکی از تیم های صعود کننده از این گروه، فوتبال خود را به دنیا بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

پیروانی که پیش از شروع مسابقات زامبیا را بهترین تیم این گروه می دانست، در خصوص سیستم دفاعی و تاکتیک بازی تیم جوانان و انتقاداتی که در این زمینه مطرح شده، اینگونه پاسخ داد:

هرکسی از دیدگاه شخصی خودش به بازی نگاه کرده و آن را ارزیابی می کند. نوع فوتبال ما حتی از ابتدای نیمه دوم تغییر کرد. زمانی که نفر اول نمی تواند در مقابل حریف دفاع خوبی انجام دهد و به اصطلاح سد دفاعی دچار اختلال می شود، کار ما به مشکل می خورد. ما در نیمه اول فضای موسوم به محوطه جریمه دوم را به خوبی پوشش دادیم، اما در نیمه دوم در این منطقه مؤثر کار نکردیم و علیرغم اینکه در این منطقه حضور فیزیکی داشتیم اما نتوانستیم مفید کار کنیم. گلهایی که ما دریافت کردیم، در مواقعی بود که ما تیم را عقب کشیده بودیم. با گذشت زمان ما بیشتر خسته شدیم و زامبیا بهتر بازی کرد. بازیکنان تیم خود را ستایش می کنم که بسیار خوب تلاش کردند. در کل تیم هایی که توان بالایی دارند یعنی قدرت را به خوبی به سرعت تبدیل می کنند، تیم های خطرناک و قدرتمندی هستند.

پیروانی در خصوص شرایط فیزیکی و سنی تیم زامبیا هم اینگونه اظهار نظر کرد:

شاید حرف قشنگی نباشید، اما باید بگویم که شرایط سنی و فیزیکی تیم حریف بسیار عجیب بود. چرا تیم زامبیا در رده جوانان همیشه مدعی قهرمانی است اما در رده های بالاتر حرفی برای گفتن ندارند؛ علت این مسئله شرایط سنی عادی نیست. آنها بسیار قوی بودند و با هر برخوردی که با بازیکنان ما داشتند، بچه های ما دچار مشکل می شدند. آثار خستگی و درد زیادی روی بدن بازیکنان ما به جا مانده است. به همین خاطر بازیکنان ایران را ستایش می کنم که با تمام وجود بازی کردند.

سرمربی تیم جوانان در خصوص عملکرد دروازه بان تیم جوانان هم گفت:

وقتی تیم شکست می خورد به دنبال مقصر نمی گردم؛ دروازه بان ما عملکرد بدی روی گلها نداشت. گل های سختی دریافت کردیم. حتی نویر هم به عنوان بهترین دروازه بان دنیا برابر رئال مادرید گلهایی دریافت کرد که کمتر کسی انتظار داشت. این بازیکنان جوان هستند و مسائل روحی و روانی در این رده سنی روی عملکرد بازیکن بسیار تأثیرگذار است.

پیروانی در پایان صحبت های خود به تعامل بین باشگاهها و تیم های ملی هم اشاره کرد:

شکست تیم را می پذیرم و همه مسئولیت آن را بر گردن می گیرم؛ باشگاهها هم در مورد بازیکنان حق دارند اما برخی از بچه ها ۴۸ ساعت قبل از این بازیها به جمع ما اضافه شدند و اگر مدت زمان بیشتری در کنار ما بودند و با ما تمرین می کردند شرایط تیمی و عملکرد ما قطعاً بهتر از این بود. باید تعامل بهتری بین باشگاهها و تیم ملی وجود داشته باشد. هنوز هم شانس صعود داریم و انشاله از گروه خود صعود می کنیم. برای بازی با پرتغال هم برنامه های خاصی داریم و امیدوارم با پیروزی برابر این تیم جشن صعود بگیریم./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.