امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54057
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 - 12:25 | | ارسال توسط :

پیش بازی پرسپولیس- الریان: حالا نوبت آسیاست

پرسپولیس برای اولین بار در تهران به میدان می‌رود.

به گزارش بابل نوین، پرسپولیس با برد مقابل پیکان دو باخت قبلی‌اش دربرابر الریان قطر و صنعت نفت آبادان را فراموش کرد. قرمزها که از قهرمانی خود در لیگ کاملا مطمئن شدند حالا باید به وضعیت خود در آسیا سروسامان دهند.

وضعیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به خوبی لیگ برتر ایران نیست. باخت سه-یک به الریان در دوحه، کمی کار قرمزها را سخت کرده است با این حال سرنوشت پرسپولیس کاملا در دستان خودش است. یک برد خانگی مقابل الریان در بازی فردای این تیم برابر این تیم قطری، پرسپولیس را بالاتر از الریان قرار می دهد.

پرسپولیس هر سه بازی قبلی خود را در خارج از تهران انجام داد اما در دور برگشت دو بازی در تهران و یک مسابقه هم در زمین بی طرف دارد و همین موضوع این امیدواری را ایجاد کرده است که قرمزها در دور برگشت بار خود را ببندند.

از آنجا که این احتمال وجود دارد در پایان مسابقات کار به بررسی نتایج تیم ها مقابل یکدیگر بکشد پرسپولیس باید در بازی با الریان برد با اختلاف دو گل را در دستور کار خود قرار دهد تا باخت بازی قبل را جبران کند.

مشکلی که پرسپولیس در آسیا داشته زیاد گل خوردن این تیم است. قرمزها در سه بازی لیگ قهرمانان ۶ بار دروازه شان باز شده است؛ هر بازی دو گل خورده. این در حالی است که در لیگ ایران در ۲۶ بازی تنها ۱۰ گل دریافت کرده است. برانکو ایوانکوویچ باید تدابیری در نظر بگیرد که حداقل تیمش در بازی فردا گل نخورد.

بازی فردا اولین دیدار آسیایی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است و انتظار می رود استقبال بسیار خوبی از این بازی شود. به ویژه اینکه قرمزها می توانند سر دادن سرود قهرمانی را هم تمرین کنند.

در گروه D الهلال دیگر مدعی اصلی است، پرسپولیس اگر می خواهد از این گروه سخت صعود کند باید فردا قهرمان فصل قبل لیگ قطر را شکست دهد و به فکر صعود به همراه الهلال باشد.

سومین مصاف با تاباتا

الریان فصل گذشته موفق شد پس از ۱۱ سال قهرمان لیگ قطر شود. این تیم البته این فصل در رده سوم قرار دارد و تیم قدرتمند فصل گذشته نیست. الریان پس از برد در بازی رفت، در دو بازی خود در لیگ قطر تنها یک امتیاز کسب کرده است و تیمی است که می توان آنرا شکست داد.

هدایت الریان را میشل لادروپ دانمارکی برعهده دارد. همانطور که در بازی رفت هم مشخص شد اتکای الریان به بازیکنان خارجی و دوتابعیتی است. سرخیو گارسیا ملی پوش سابق اسپانیا، ویکتور کاکارس ملی پوش پاراگوئه ای از جمله بازیکنان شاخص الریان اند. خطرناک ترین بازیکن الریان در این فصل اما رودریگو تاباتا برزیلی الاصل است او در این فصل ۲۰ گل در آسیا و لیگ زده که دو گل آن مقابل پرسپولیس بوده است. در خط حمله سباستین سوریای اروگوئه‌ای هم حضور دارد. این دو بازیکن سوم فروردین مقابل تیم ملی ایران هم بازی کردند اما کاری پیش نبردند.

تقابل تاباتا- طارمی مثل بازی رفت جالب است. این دو در بازی رفت هم خوش درخشیدند. باید به آمار فوق العاده مهدی طارمی در بازی های اخیر اشاره کرد. بازیکنی که در ۱۰ بازی اخیر ۹ گل زده است. طارمی هم در بازی با رفت با الریان و هم بازی ایران- قطر موفق شد دروازه قطری ها را باز کند.

برانکو برای بازی فردا فرشاد احمدزاده را به دلیل اسیب دیدگی در اختیار ندارد. در دیگر بازی این گروه الوحده میهمان الهلال عربستان است. الوحده با متوقف کردن الهلال در بازی قبلی نشان داد تیم دست وپا بسته‌ای نیست.

دیگر بازی گروه:

الهلال عربستان- الوحده امارات

وضعیت جدول:

پرسپولیس: سوم، الریان: اول

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

الریان قطر قهرمان فصل قبل لیگ قطر/ صعود مستقیم

نتیجه بازی رفت:الریان ۳- پرسپولیس یک

نتایج قبلی در گروه:

الریان: الریان ۲- الوحده یک، الهلال ۲- الریان یک، الریان ۳- پرسپولیس یک.

پرسپولیس: پرسپولیس یک- الهلال یک، الوحده امارات ۲- پرسپولیس ۳، الریان ۳- پرسپولیس یک.

آخرین بازی:

پرسپولیس ۲- پیکان صفر

الریان یک- العربی یک

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با ۵۹ امتیاز از ۲۶بازی در صدر لیگ برتر ایران

الریان با ۴۸ امتیاز از ۲۵ بازی در رده سوم لیگ قطر

پنج بازی آخر در تمامی رقابتها:

پرسپولیس: برد، باخت، باخت، برد، برد

الریان: مساوی، باخت، برد، برد، باخت

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۱۴ گل

الریان: رودریگو تاباتا با ۱۷ گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۳ گل

الریان: رودریگو تاباتا با ۳ گل

آمار ویژه:

بازی فردا هشتمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در هفت بازی قبلی ۳ پیروزی، ۳ شکست و یک تساوی به دست آورده است.

سنگین ترین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر یک تیم قطری رقم خورد و با نتیجه پنج بر یک مغلوب الغرافه قطر شد.

هر سه برد پرسپولیس برابر تیم های قطری با سه گل رقم خورده است.

الریان قطر تا کنون ۱۱ بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های ایرانی رفته که حاصل آن دو برد، یک مساوی و هشت شکست بوده است.

دو پیروزی الریان مقابل تیم های ایرانی در برابر استقلال و پرسپولیس حاصل شده است.

بازی فردا دومین تقابل پرسپولیس و الریان است.

تیم داوری: مهند قاسم، محمد علی، واثق مدلل و زیر ثامر از عراق/م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.