امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66587
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 07 مهر 1396 - 12:24 | | ارسال توسط :

چمنیان: فوتبالیست‌های نوجوان ایران به خودباوری رسیدند

سرمربی تیم نوجوانان ایران گفت: بازیکنان در دیدار مقابل تیم ملی فرانسه به خودباوری رسیدند.

به گزارش بابل نوین، عباس چمنیان پس از برتری ۴ بر صفر تیم نوجوانان ایران مقابل فرانسه در اردوی ماربلا اسپانیا عنوان کرد: فرانسه تیم فوق العاده خوب و باکیفیتی بود. این تیم در بخش حمله بازیکنان با کیفیت و سرعتی خوبی داشت. در شروع بازی با توجه به اینکه بچه‌ها در ۱۵ دقیقه نخست تحت تاثیر نام فرانسه بودند، بازیکنان تیم حریف کمی روی دروازه ما فشار آوردند و موقعیت‌هایی ایجاد کردند. البته فرصت گلزنی صد در صدی به فرانسه ندادیم، اما مالکیت بازی در دست حریف بود.

وی ادامه داد:از دقیقه ۱۵ به بعد تیم ما رفته رفته جلو کشید و پس از زدن گل بازیکنان به این باور رسیدند که می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان بدهند. از دقیقه ۲۰ به آن طرف بازی تقریبا متعادل شد. ناگفته نماند که به نظرم سرمربی فرانسه در آغاز بازی تیم ما را دست کم گرفته بود و ۴ بازیکن اصلی اش را در ترکیب اصلی قرار نداده بود. او در دقیقه ۳۵ این ۴ بازیکن را که کیفیت فوق العاده‌ای داشتند وارد زمین کرد و این باعث شد که در اواخر نیمه نخست روی دروازه ما فشار وارد شود. با این وجود بچه‌ها توانستند فرانسه را به خوبی کنترل کنند.

سرمربی تیم نوجوانان ایران افزود: در بین دو نیمه صحبت‌های لازم را با بازیکنان انجام دادیم و خودباوری شان را تقویت کردیم. دو تغییر تاکتیکی داشتیم که در نیمه دوم به خوبی جواب داد و توانستیم با ارائه یک بازی خوب و بدون اشتباه در فاز دفاع، مقابل حملات فرانسه ایستادگی کنیم و هیچ فرصت گلی به این تیم ندهیم. در دو موقعیت ضد حمله توانستیم به گل‌های دوم و سوم برسیم. پس از گل سوم روی بازی مسلط شدیم و در نهایت گل چهارم را از روی یک ضربه ایستگاهی بزنیم.

چمنیان افزود:وزن نام فرانسه، فشار را از روی بازیکنان ما خارج کرد. صرف نظر از نتیجه که برای ما نتیجه قابل قبولی بود پیدا شدن روح خودباوری برای بازیکنان ما مهم‌ترین مساله بود. امیدوارم در بازی دوم در اردوی اسپانیا که مقابل مکزیک هست، نمایش خوبی داشته باشیم و با بهره بردن از درس‌های این دو بازی در جام جهانی شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.