امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53526
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 15 فروردین 1396 - 11:20 | | ارسال توسط :

کتاب‌خوانی سرنوشت کودکان را عوض می‌کند

کتاب خواندان برای کودکان کم‌سن و سال، امری مفید و پسندیده است اما تاثیر این کار بسیار فراتر از گذران وقت با کودک و تحکیم روابط خانوادگی است.

به گزارش بابل نوین، «هافینگتون پست» نوشت: «جیل الکساندر» پزشک متخصص کودکانی است که باور دارد کتاب‌خوانی برای کودکانی که هنوز سال‌ها با مدرسه فاصله دارند، در آینده تحصیلی آن‌ها تاثیر شگرف و مهمی دارد.

او معتقد است این کار با اثر طولانی‌مدتی که بر ذهن کودک می‌گذارد،‌ می‌تواند سرنوشت او را تغییر دهد. «الکساندر» در این‌باره گفت: ما می‌دانیم که ۹۰ درصد رشد مغزی پیش از سن پنج‌سالگی رخ می‌دهد. اگر تا زمان مدرسه رفتن کودکان صبر کنیم، خیلی دیر می‌شود.

او افزود: کودکانی که در کودکی برای‌شان کتاب خوانده نشده، وقتی وارد مدرسه می‌شوند، با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. آن‌ها با بچه‌هایی که در خانه برای‌شان کتاب خوانده شده به اندازه ۳۰ میلیون کلمه فاصله دارند.

این پژوهشگر در ادامه گفت: اگر آن‌ها در مهدکودک برای یادگیری آماده نباشند، تا کلاس سوم در سطح آن مقطع رشد نمی‌کنند و اگر این جریان به کلاس چهارم و پنجم هم کشیده شود، آن کودک با گریز از مدرسه و ترک تحصیل مواجه می‌شود./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.