امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61656
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 28 تیر 1396 - 12:12 | | ارسال توسط :

«کم‌کم چروک‌های صورتم را می‌شمارم» چاپ شد

دومین مجموعه شعر الینا نریمان با عنوان «کم‌کم چروک‌های صورتم را می‌شمارم» توسط انتشارات مروارید وارد بازار نشر شد.

به گزارش بابل نوین، الینا نریمان که نخستین کتابش با مقدمه احمدرضا احمدی در سال ۹۴ منتشر شد و در جشنواره شاملو مورد تقدیر قرار گرفت، دومین اثرش با عنوان «کم‌کم چروک‌های صورتم را می‌شمارم» را توسط انتشارات مروارید منتشر کرد.

این کتاب از سه دفتر به نام‌های «حرفی افتاده بود از دهانم که نمی‌توانستم نقاشی‌اش کنم»، «چیزی برای از دست دادن نداشت مرگ» و «غروب جا مانده بود ما برای همین زود پیر شدیم» تشکیل شده است که در دفتر اول ۲۹ شعر، دفتر دوم ۲۴ شعر و در دفتر سوم ۳۱ شعر وجود دارد.

الینا نریمان در توضیح این اثر گفت: از همان سال‌های نوجوانی که تنهایی عمیق کلمات، به مفهوم واقعی و جدی آن دچار شدم، همواره به این مطلب می‌اندیشیدم که مگر وظیفه‌ی شاعر، به غیر از شناساندن درست جهان پیرامون انسان و توصیف و تقسیم به هنگام آگاهی و عواطف او، چیز دیگری می‌تواند باشد؟!

وی ادامه داد: در نخستین مجموعه‌ام سعی کردم حد فاصل تصور و تصویر را از بین ببرم و در کنار وجوه عاطفی شعر، دغدغه‌ها و دچارزدگی‌های انسان امروز را روایت کنم. انسانی که –به خواسته- بخش بزرگی از جهان شعری من است. حالا که نوبت به «کم‌کم چروک‌های صورتم را می‌شمارم» رسیده است، باز هم همان اندوه‌های انسانی گریبان کلماتم را گرفته‌اند. مگر انسان چیزی خارج از جهان پیرامونش می‌تواند باشد. جهانی که با مفاهیم عظیمی مثل رنج، تنهایی، تبعیض، خشونت و … آغشته گشته است.

در یکی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم:‌
«روى نیمکت نشستیم
و با وسواسى زیاد
تنهایی مان را قیچى کردیم

وقتى پاییز لبهاى درختان را بوسید
شهر پر شده بود از تنهایى»

دومین مجموعه شعر الینا نریمان با عنوان «کم‌کم چروک‌های صورتم را می‌شمارم» در ۱۱۸ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و به‌بهای ۱۱ هزار تومان توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شد./ص

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.