امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57733
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 02 خرداد 1396 - 4:55 | | ارسال توسط :

کولاکوویچ: تمرکزمان را از دست دادیم!

به گزارش بابل نوین،تیم ملی والیبال در دیداری دوستانه نتیجه را به لهستان واگذار کرد. در ادامه بازی‌های تدارکاتی شاگردان کولاکوویچ مقابل لهستان صف‌آرایی کردند که این دیدار در نهایت با برتری سه بر صفر میزبان به پایان رسید. استرالیا آخرین رقیب تدارکاتی والیبال ایران است و پس از آن تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در […]

به گزارش بابل نوین،تیم ملی والیبال در دیداری دوستانه نتیجه را به لهستان واگذار کرد. در ادامه بازی‌های تدارکاتی شاگردان کولاکوویچ مقابل لهستان صف‌آرایی کردند که این دیدار در نهایت با برتری سه بر صفر میزبان به پایان رسید. استرالیا آخرین رقیب تدارکاتی والیبال ایران است و پس از آن تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در لیگ جهانی در تهران پیگیری می‌شود.

رضایت سرمربی
ایگور کولاکوویچ بازی با تیم ملی لهستان را یک افتخار برای والیبال ایران خواند. سرمربی تیم ملی والیبال با اشاره به اینکه بازیکنانش تمرکزشان را از دست دادند اظهار داشت: «این یک افتخار بزرگی است که ما اینجا هستیم. این یک احترام بزرگ برای فدراسیون والیبال ایران است، چراکه این فقط یک بازی نبود، بلکه یک جشن بزرگ بود که فدراسیون لهستان آن را ترتیب داده بود. در مقابل لهستان در ابتدای تمام ست‌ها با تمرکز بالایی بازی کردیم، اما بعد از کمی تمرکزمان را از دست دادیم. این موضوع به خصوص در دریافت‌ها واضح بود. اگر بتوانیم توپ را کنترل کنیم بازی را هم می‌توانیم کنترل کنیم. برای ما این مهم بود که بتوانیم با تیمی مثل لهستان بازی کنیم. تیمی که دریافت‌ و سرویس‌های خوبی دارد. ما باید باهوش بازی کنیم. در دقایقی از بازی باهوش بودیم، اما در کل بازی این‌گونه نبود و نتیجه‌ هم به این شکل رقم خورد، ولی مشکلی نیست. از برخی قسمت‌های بازی راضی هستم و از قسمت‌های دیگر نه. ولی در حال‌ حاضر از شرایط فعلی رضایت دارم.»
سرمربی تیم ملی در خصوص از دست دادن امتیازهای زیاد گفت: «فکر می‌کنم که لهستان بهتر از ما کار کرد. مخصوصاً در خط سرویس. ما امتیازات پشت سرهمی را از دست دادیم. غفور کاملاً در این بازی آماده نبود، ولی باید به او بازی می‌دادیم تا با تیم هماهنگ شود. لهستان از وضعیت ما بهترین استفاده را در این بازی برد، ولی مشکلی نیست و ما باید به کار کردن ادامه‌ دهیم و کار تیمی‌مان را بهتر کنیم.»
لذت بازی با ایران

کوبیاک بازی با ایران را لذت‌بخش خواند. کاپیتان تیم ملی لهستان پس از برتری مقابل ایران کیفیت این بازی را خوب توصیف کرد: «مسابقه خوب و باکیفیتی انجام دادیم. بازیکنان لهستان اشتباهات کمی در این مسابقه داشتند. خوشحالیم که تیم مهمی هم‌چون ایران را برده‌ایم. ایران در این بازی مثل تیم لهستان بازیکنان زیادی را تعویض کرد. برخی از بازیکنان ایران هنوز هم نمایش خیره‌کننده خود را به رخ می‌کشند. بازی برابر ایران همیشه برای تیم لهستان لذت‌بخش است.»

تغییرات در ترکیب
زمان زیادی تا آغاز لیگ جهانی والیبال باقی نمانده و در فرصت باقی مانده کولاکوویچ باید بازیکنانش را برای حضوری موفق در این رقابت‌ها آماده کند. محمد موسوی که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی است به اشتباهات زیاد ملی‌پوشان در مصاف با لهستان اشاره داشت: «آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم نشد. خوب بازی نکردیم. در یکسری مسائل خوب بودیم و واقعاً تیم خوب کار کرد، اما در برخی دریافت‌ها دقت لازم را نداشتیم. در دیدار با لهستان تا امتیاز ۱۴ هر ست خوب بازی می‌کردیم. در برخی از فاکتورها در این مسابقه مشکل داشتیم و اختلاف امتیازی پس از امتیازات ۱۵ یا ۱۶ برای تیم ایران ایجاد می‌شد که قابل جبران هم نبود. بازی تدارکاتی برای همین هست و ان‌شاءالله از تجربه این موارد برای بازی‌های آینده استفاده می‌کنیم.» مدافع میانی تیم ملی والیبال معتقد است تغییرات در ترکیب در نتایج تیم تأثیرگذار بوده: «یک مقدار ترکیب تیم ایران تغییر پیدا کرده است.
یکسری از بازیکنان از جمله خود من هنوز به صورت صددرصد آماده نشده‌ایم. در زمان باقی‌مانده تا لیگ جهانی که حدوداً دو هفته است، تمام تلاشمان این خواهد بود که این مصدومیت‌ها و این آماده نبودن‌های بازیکنان برطرف شود و نکات منفی و ضعف‌های تیم که شناسایی شدند را برطرف کنیم تا در مسابقات لیگ جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم. اگرچه ما در دوران بدنسازی هستیم، اما این شرایط برای تیم لهستان هم بوده ولی لیگ‌های اروپایی خیلی دیرتر از لیگ‌های ایران تمام می‌شوند و فکر می‌کنم حدود یک هفته یا ۱۰ روز هست که مسابقات‌شان تمام شده و بدنشان هنوز در شرایط مسابقه هست، ولی حدود دو ماه و شاید هم بیشتر از آخرین بازی‌های لیگ ایران می‌گذرد. شرایط بازی هم کاملاً با شرایط تمرین متفاوت است. به دلیل اینکه هر ساله لیگ کوتاهی داریم، نیازمند بازی تدارکاتی بیشتری هستیم و این هم یکی از بازی‌های تدارکاتی تیم ایران بود که امیدوارم برای آمادگی حضور شایسته در لیگ جهانی کمک حال تیم باشد.»
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.