امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61912
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 10:43 | | ارسال توسط :

گرایش به تک فرزندی در مازندران افزایش یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: خانواده های مازندرانی به تک فرزندی گرایش پیدا کرده اند.

به گزارش بابل نوین، علیرضا یونسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت طلاق در استان مازندران، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ وضعیت طلاق در مازندران بغرنج بود و شهرستان های بابلسر و فریدونکنار بیشترین آمار طلاق را داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به افزایش طلاق در سال ۱۳۹۴ در فریدونکنار و بابلسر، تصریح کرد: با جلساتی که با فرمانداران بابلسر و فریدونکنار برگزار شد تا پایان سال ۱۳۹۵ کاهش طلاق در این دو شهرستان صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۶ شاهد رشد طلاق در دو شهرستان فریدونکنار و بابلسر هستیم بر رفع این مشکل تاکید کرد و گفت: فرمانداران هر شهرستان مسئول مردم منطقه خود هستند و در برطرف ساختن نیازها و مشکلات در زمینه اجتماعی وظیفه مهم و اساسی دارند.

یونسی با اشاره به شجاعت دولت روحانی در پیگیری موضوعات فساد، اعتیاد، طلاق و بیکاری، ادامه داد: بر اساس برنامه استانی برای شهرستان ها، دولت بودجه ای به سازمان ملی از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش و سازمان های فرهنگی اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به بودجه دولت به سازمان های ملی و برطرف ساختن مشکلات آن سازمان، خاطرنشان کرد: هر سازمان باید مشکلات خود را شناسایی و وظایف اصلی خود را در برطرف ساختن آن انجام دهد تا به کنترل و کاهش طلاق در استان کمک کرده باشد.

یونسی به افزایش طلاق در سال ۱۳۹۵ و کاهش آن در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: همه مسئولان و فرمانداران شهرستان‌های استان باید با همفکری و هم اندیشی در راستای کاهش طلاق حرکت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در راستای کاهش طلاق، اظهار کرد: اجرای بسته کنترل طلاق با اشاره به طرح جامعه   کاهش طلاق در هر شهرستان باید تهیه شود که در سال گذشته سه شهرستان محمود آباد، بابلسر و فریدونکنار وضعیت مطلوب و خوبی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به مطلوب بودن وضعیت محمودآباد در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بحث محله محوری در دستور کار استان قرار گرفته و بهره گیری از حوزه علمیه و مطرح کردن موضوع کاهش طلاق در نماز جمعه بوده است.

این مسئول با اشاره به حوزه ازدواج، طلاق و فرزندآوری، تصریح کرد: استان مازندران به سوی تک فرزندی در حال حرکت بوده که این مسئله خطر بسیاری برای خانواده، فرزند و جامعه دارد.

وی به جلوگیری از بحث تک فرزندی و معایب آن تاکید کرد و یادآور شد: در شهرستان های استان مازندران، مسئولین و فرمانداران باید در کنار کنترل و کاهش طلاق به افزایش ازدواج، موالید و فرزندآوری توجه داشته و دولت هم با اصلاح برنامه خود در این زمینه با ۱۰ برابر کردن وام ازدواج نسبت به دولت قبل به کاهش طلاق در استان کمک کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: امروزه شکل تکامل ارتباطات و نحوه آشنایی در بین جوانان تفاوت کرده که در این حوزه جوانان جامعه ما باید به آموزش لازم در استان و شهرستان دست یابند.

یونسی به نمونه فعالیت های حوزه کنترل و کاهش طلاق در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد:بحث دیگر در کاهش طلاق استان دعوت روسا و اساتید دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور در حوزه کنترل و کاهش طلاق بوده که دو دوسال اخیر مدارس و دانشگاه ها اقدامات خوبی را در راستای کاهش طلاق داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با اشاره به اینکه رسالت مهم شوراهای شهر و روستا خدمت به مردم است، گفت: وظیفه ما خدمت گذاری به مردم جامعه بوده که تشویق مردم و روستا های پاک یکی دیگر از عوامل مهم در کنترل و کاهش طلاق در استان و شهرستان های آن بوده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.