امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61913
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 10:46 | | ارسال توسط :

زیرساخت های صادراتی مازندران نقص دارد

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: در زمینه زیرساخت های صادراتی در مازندران نقایص و کمبودهایی وجود دارد.

به گزارش بابل نوین، مجتبی رضوی در اولین جلسه کمیته توسعه صادرات تولیدات صنعتی و معدنی استان مازندران با اشاره به اینکه شناسایی مشکلات و اتخاذ راهکارها برای افزایش صادرات در دستور کار کمیته توسعه صادرات استان مازندران قرار دارد، عنوان کرد: حفظ و نگه داشت وضعیت موجود در صادرات تولیدات مازندرانی در اولویت های این کمیته قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کشور نیازمند عزم ملی برای توسعه تجارت خارجی هستیم، افزود: در استان مازندران نیز می توانیم برای توسعه صادرات قدم های خوبی برداریم.

رضوی با بیان مشکلات مازندران در زمینه صادرات اظهار کرد: در زمینه زیرساخت های صادراتی در مازندران نقایص و کمبودهایی وجود دارد. هزینه های حمل و نقل کالا در مازندران بالا است و شرکت های حمل و نقل بین المللی در مازندران وجود ندارد.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی در زمینه صادرات در مازندران وجود ندارد و بعضاً هزینه های اضافی بر محصولات صادراتی تحمیل می شود.

مسئول کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی استان خاطرنشان کرد: صادرات مازندران نیاز به همفکری و هم اندیشی بیشتر دارد تا شاهد تسهیل در صدور تولیدات ملی باشیم.

وی خواستار توجه به مساله برندسازی در تولیدات مازندران شد و گفت: اهداف دوری را در صادرات مازندران دنبال نمی کنیم. بازار اصلی هدف واحدهای دارای پتانسیل صادراتی، منطقه ای و مربوط به کشورهای همسایه نظیر آسیای میانه و CIS ، حوزه خلیج فارس و خاورمیانه است.

مسئول کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی استان با بیان اینکه در اکثر کشورها هنوز وابسته های بازرگانی و اقتصادی حضور ندارند،   پیشنهاد کرد؛ فعالان اقتصادی موفق عضو تشکل های بخش خصوصی ب ه عنوان رایزن بازرگانی اقتصادی در کشورهای خارجی فعال شوند./ص

ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.