امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55278
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1396 - 19:58 | | ارسال توسط :

گیت های ویژه امنیتی نیاز ورزشگاه آزادی

پس از پرتاب نارنجک در بازی ایران – چین و احتمال اینکه بازی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر برگزارشود، سردار جان نثاری، جانشین فرماندهی یگان های ناجا، گفت و گویی با برنامه وقت اضافه رادیو ایران انجام داد.

به گزارش بابل نوین،  جان نثاری اعلام کرد که تهیه گیت های امنیتی بر عهده ورزشگاه آزادی است و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم باید در این زمینه همکاری های لازم را با ورزشگاه آزادی داشته باشند. گفت و گوی جان نثاری با برنامه وقت اضافه رادیو ایران را بخوانید:

 

دو سه فصل پیش لباس نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه که مسئولیت نظم ورزشگاه بر عهده آنهاست، تغییر کرد و به رنگ لباس لیدرها و هواداران درآمد که خیلی مایه امیدواری بود و کار جالبی بود و هواداران را به نیروی انتظامی نزدیکتر کرد. اما پس از ماجراهای اخیر بسیاری از مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در ماجرای نارنجک انداری تماشاگران نیروی انتظامی را تا اندازه ای مقصر می دانند…

 

دقیقا در چه زمینه هایی؟

 

در زمینه بازرسی کردن تماشاگران، نبودن گیت های هوشمند بازرسی، ورود مواد محترقه و  نارنجک و حتی مواد مخدر. ما خودمان متأسفانه مشاهده می کنیم که برخی از تماشاگران در ورزشگاه مواد مخدر مصرف می کنند و این مسئله مایه تأسف است اما معمولاً برخوردی صورت نمی گیرد. سئوال این است که چرا تماشاگران با خودشان ترقه و نارنجک به ورزشگاه می آورند و این جلوی دربهای ورودی از آنها گرفته نمی شود و همین مسائل ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای فوتبال ملی شود؛ و مسئله دیگر اینکه چرا گیت های هوشمند بازرسی وجود ندارد؟

بحث امنیت در مسابقات ورزشی بحث بسیار مهمی است که با دوستان در فدراسیون و سازمان لیگ داشته ایم که به نتایج خوبی هم رسیدیم البته همانطور که می دانید امنیت یک محصول مداوم و کار مشترک مسئولین و مردم است. همکاری بسیار خوب همه دستگاهها از حراست، فدراسیون و سازمان لیگ و به ویژه تماشاچیان با نیروی انتظامی صورت گرفته و از بابت امنیت خوبی در ورزشگاه حاکم است. البته این نکاتی که به آنها اشاره داشتید، همان یک دهم درصدی است که در همه موضوعات امنیتی دنبال می کنیم. مثلاً در زمینه رانندگی اگر بخواهیم مثال بزنیم، ۹۹ درصد مردم قوانین را رعایت می کنند اما یک دهم درصد از آنها به این مسئله توجهی ندارند و قوانین را زیر پا می گذارند. همین یک دهم درصد متخلفین در ورزشگاهها همان افرادی هستند که از آنها به عنوان تماشاگرنما یاد می کنیم و مزاحم ما، دستگاه های مختلف و حتی سایر تماشاگران هستند. تماشاگران و حتی برگزار کنندگان مسابقات از ما امنیت و آرامش می خواهند.

 

البته سربازان یگان ویژه نیروی انتظامی هم تلاش بسیار زیادی انجام می دهند و این امر قابل تقدیر است که به هماهنگی های زیادی نیاز دارد. سردار جان نثاری ما منکر زحمات شما در امنیت ورزشگاهها نیستیم اما هواداران فوتبال یکسری سئوالاتی دارد که چگونه با وجود بازرسی کامل پیش از ورود تماشاگران، باز هم این اتفاقات می افتد؟ آیا می توان بازرسی مکانیزه تر انجام داد؟ و اگر قرار است با آوردن برخی وسایل به داخل ورزشگاه نظم ورزشگاه بهم بریزد، وسایل و تجهیزات پیشرفته ای خریداری شود که بتوان پیش از وارد کردن این وسایل به داخل ورزشگاه، با آنها برخورد مناسب انجام داد.

ما در این زمینه کارهای زیادی انجام دادیم و فرهنگ سازی کردیم و همانطور که اشاره شد، ما یونیفرم نیروی انتظامی را به شکل لباس تماشاگران درآوردیم و نتیجه خوبی هم برای ما داشت. ما در ورزشگاه به یک ساختار مجهز و هدفمند نیاز داریم. اما مشاهده شده که برخی تصمیمات متفرقه و پراکنده اتخاذ شده و تماشاگران هجوم آوردند و به خاطر اینکه ورزشگاه آزادی هم روزنه های زیادی دارد، مشکلاتی به وجود آمده است. اما به طور کلی در اکثر موارد ما همکاری خوبی از سوی تماشاگران، فدراسیون، و سازمان لیگ را شاهد بوده ایم. دوستان فدراسیون و استادیوم باید به ما کمک کنند تا تجهیزات مکانیزه و پیشرفته را برای ورزشگاه آزادی تهیه کنند. ما برای گیت های ورودی به تجهیزات خاص کنترلی نیاز داریم. ما طرح خودمان برای سیستم امنیتی ورزشگاه آزادی را به مسئولین مربوطه داده ایم و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم از آن استفاده کنیم تا شاهد اتفاقاتی که به آن اشاره کردید، نباشیم.

 

فدراسیون فوتبال باید این اقدامات را برای شما انجام دهند یا سازمان لیگ؟

 

فدراسیون فوتبال یک هماهنگی همه جانبه با ما دارند، اما سازمان لیگ باید به این مسائل ورود کند زیرا مسئول برگزار کننده و هماهنگی باشگاهها سازمان لیگ است. انتظار ما اینست که باشگاهها در زمینه امنیت تا اندازه ای انتظارات ما را برآورده کرده و بتوانند از ظرفیت خوبی که در باشگاهها وجود دارد، به طرز مناسبی برای ایجاد نظم و امنیت ورزشگاه ها استفاده کنیم. در این زمینه بیشتر دوستان در سازمان لیگ مسئول هستند و باید همکاری کنند.

آقای طباطبایی هفته گذشته در گفتگویی اظهار داشتند که یگان ویژه باید گیت های مکانیزه بازرسی را تهیه کرده و در ورزشگاه آزادی راه اندازی کند...

 

بنده برای شما مثال می زنم که در فرودگاهها، راه آهن و یا سایر اماکن مشابه، سازمان مربوطه موظف هست که سیستم را تجهیز کرده و در اختیار یگان ویژه قرار دهد.

 

پس در اینجا ورزشگاه آزادی مسئول تهیه گیت های مکانیزه و پیشرفته است؟

بله وظیفه تهیه و تجهیز گیت های بازرسی ورزشگاه آزادی است

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.