امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80418
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 اسفند 1396 - 19:41 | | ارسال توسط :

یک و نیم میلیون دلار برای توسعه اشتغال در مناطق محروم صرف می‌شود

به گزارش بابل نوین، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه صنعت و اشتغال پایدار در مناطق محروم با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: بر اساس پیگیری ها و کارهای بسیاری که انجام داده ایم توانستیم در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ موفق به […]

به گزارش بابل نوین، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه صنعت و اشتغال پایدار در مناطق محروم با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: بر اساس پیگیری ها و کارهای بسیاری که انجام داده ایم توانستیم در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ موفق به امضای تفاهم‌نامه با ایدرو شویم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در نظام برنامه‌ریزی کشور از آن غافل بودیم، سرمایه‌های فیزیکی و استانی روستاییان و عشایر کشور است که سازمان ایدرو با توجه به اینکه یک سازمان اجرایی است می‌تواند ظرفیت‌های موجود در این حوزه ها را بیش از پیش شکوفا کند.

رضوی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی های جهانی تا سال ۲۰۳۰، ۴ تا ۸ میلیون عنوان شغلی در دنیا عوض شده و نزیک به ۲ میلیون عنوان شغلی جدید ایجاد می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: ایدرو یکی از سازمان‌های توانایی است که می‌تواند در کشور عناوین شغلی جدید را بوجود آورد.

وی اذعان کرد: دولت تدبیر و امید با آسیب شناسی که انجام داد دریافت که فقدان شغل‌های مناسب و درآمدزایی در مناطق محروم یکی از مشکلات بزرگ کشور است و در جهت رفع این مشکل دولت لایحه‌ای را به مجلس برد و با تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای توسعه اشتغال در مناطق محروم اختصاص داده شده است.

رضوی تأکید کرد: هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی است و در این راستا طی توافق صورت گرفته با ایدرو، با شروع سال ۹۷ کارهای بزرگی برای روستاییان و عشایر کشور صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان مرزنشین می‌توانند از وام‌های ۴ درصدی برای اشتغال و سایر روستاییان از وام‌های ۶ تا ۸ درصد بهره ببرند.

در ادامه منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی سال ۹۶ شاهد انعقاد قرارداد بین ایدرو و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هستیم.

وی افزود: یکی از وظایف ایدرو سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و نقاطی است که بخش خصوصی علاقمند به ورود به آن‌ها نیست و بر اساس قانون شرایطی فراهم شده که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای حمایت از اشتغال و سرمایه‌گذاری به این امور ورود کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تفاهم نامه امروز سعی کرده‌ایم و بخشی از دل نگرانی‌ها را مرتفع کرده و با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید هستیم، به هدف کمک به توسعه اشتغال در مناطق روستایی دست یابیم.

معظمی در پایان تأکید کرد: مجموع تفاهم‌نامه کنونی به توسعه اشتغال و صنعت در مناطق محروم می‌انجامد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.