امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70390
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 آبان 1396 - 19:32 | | ارسال توسط :

۲۰۰ شهر بدون کتابخانه در کشور داریم/ یک شهر بدون کتابخانه در تمدن اسلامی هم خیلی بد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین هنوز در کشور ما بالغ بر 200 شهر بدون کتابخانه وجود دارد، خیلی بد است که یک شهر در تمدن اسلامی که بر مبنای کتاب شکل گرفته در آن شهر کتابخانه نباشد.

به گزارش بابل نوین،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه تقدیر از کتابداران نمونه کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشرفت‌های خوبی را در دولت یازدهم در بحث کتابخانه‌های عمومی داشتیم، بیش از ۲۰۰ کتابخانه افتتاح شده و هم در تجهیز کتابخانه‌ها کارهایی به جهت زیر ساختی و منابع صورت گرفته است.

به گفته وزیر ارشاد، به نظر می‌‌رسد نسبت به آنچه باید باشد فاصله بسیاری داریم، پروژه‌های متعدد نیمه تمام کتابخانه‌ها در کل کشور وجود دارد، پروژه‌هایی که بین ۲۰درصد یا بالاتر کارهایی صورت گرفته و مراحل بعدی فرض بر این است که حمایت‌های بیشتری صورت گیرد تا این پروژه‌های چند صد گانه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همچنین هنوز در کشور ما بالغ بر ۲۰۰ شهر بدون کتابخانه وجود دارد، خیلی بد است که یک شهر در تمدن اسلامی که بر مبنای کتاب شکل گرفته در آن شهر کتابخانه نباشد.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود به اهتمام ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها بر تکمیل پروژه‌ها اشاره کرد و متذکر شد:  اتمام پروژهایی که به شدت محل نیاز مردم است باید به نتیجه برسد، ایجاد کتابخانه در شهرهایی که کتابخانه ندارند حتما مورد توجه جدی وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، امیدواریم هم دولت، مجلس و شهرداری‌ها که با تامین منابع می‌توانند به این مسیر کمک کنند به نحوی عمل کنند که ما در افق دولت دوازدهم هم این پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم تا شهر بی کتابخانه نداشته باشیم.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.