امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55329
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1396 - 12:29 | | ارسال توسط :

۲۵۷امین جدال رئال و بارسلونا

تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید امشب برای دویست پنجاه و هفتمین بار رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش بابل نوین، تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا اسژانیا امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. قضاوت این دیدار بر عهده آلخاندرو هرناندز است و این بازی دویست و پنجاه و هفتم دو تیم خواهد بود.

ال کلاسیکو همواره در سال های گذشته بیش تر در حالتی برگزار شده که دو تیم از شرایط برابری سود می بردند . اما این ال کلاسیکو با گذشته کمی متفاوت است.
رئالی ها این روز ها با یک بازی کم تر و ۷۵ امتیاز تیم نخست لالیگا هستند و بارسلونا با ۷۲ امتیاز تیم دوم جدول است . این بدان معناست که عملا تنها راه باقی مانده در مقابل شاگردان انریکه برای رسیدن به قهرمانی در لالیگا ، عبور از رئال و باقی ماندن در کورس قهرمانی است. زیرا در غیر این صورت و با رقم خوردن هر نتیجه ای به غیر از برد برای بارسلونا رئال می تواند با کسب یک پیروزی در بازی عقب مانده خود اختلاف امتیاز را حتی به ۹ امتیاز افزایش دهد و به راحتی قهرمان لالیگا شود .
اما علاوه بر این که دو تیم از شرایط برابری در جدول سود نمی برند نتایج اخیر دو تیم ها به شدت متفاوت بوده است. بارسلونا در ۶ بازی گذشته خود در لالیگا به  به ۲ شکست و ۴ برد دست یافته است و این در حالی است که شاگردان زیدان موفق به کسب ۵ برد و یک تساوی شده اند .
مشکل بارسلونا در بازی های گذشته بیشتر در خط دفاعی بوده است و همین مسئله باعث شده تا شاگردان انریکه گل ها هایی عجیب و غریبی دریافت کنند. همچنین وضعیت متفاوت دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا  هم نشان دهنده آن است که دو تیم شرایط یکسانی ندارند.
رئال مادرید اگر چه در دور مقدماتی به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد اما در ادامه کار توانست با قاطعیت جلو برود و با شکست ناپولی در در دو بازی رفت و برگشت و از پیش رو برداشتن بایرن کارلو آنجلوتی در هر دو بازی ، نشان دهد که از آمادگی بسیار خوبی در این روز ها برخوردار است.
بارسلونا اما وضعیتی کاملا متفاوت دارد. شاگردان لوئیس انریکه اگرچه موفق شدند در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا نتایج خیر کننده ای کسب کند و تیم های سلتیک ، منچستر سیتی و بایرلورکوزن را با بیش از ۴ گل گل شکست دهد اما در مرحله حذفی اصلا موفق نبود و با دریافت ۴ گل از پاری سن ژرمن و شکست ۳ بر ۰ مقابل یوونتوس از دور مسابقات کنار رفت تا یکی از بدترین نتایج چند سال اخیر بارسلونا رقم بخورد. همین نتایج باعث شده است تا دو تیم حالا در آستانه بازی حساس امشب از وضعیت روحی متفاوتی برخوردار باشند.
رئال مادرید با برد های گذشته خود از روحیه خوبی برخوردار است و طبعا محتاط تر عمل می کند اما در طرف مقابل بارسلونا با شکست مقابل یوونتوس و ناکامی ها اخیر به دنبال ان است تا با ارائه یک بازی انتحاری نتیجه مناسب را کسب کند.
ستارگان دو تیم
ستارگان دو تیم در آستانه دیدار حساس ال کلاسیکو وضعیت متفاوتی دارند. بیل از رئال مادرید با وجود مصدومیت در مقابل بایرن در لیست ۱۸ نفره رئال حضور دارد و رونالدو هم با ۵ گلی که در دو بازی مقابل بایرن به ثمر رساند نشان داد که شرایط خوبی برای این دیدار دارد.
ستارگان بارسلونا اما وضعیت متفاوتی دارند. نیمار احتمالا نتواند امشب به دلیل محرمیت انضباطی در مقابل رئال به میدان برود و مسی و سوارز هم اگر چه در آمار و ارقام شرایط خوبی دارند اما به در چند بازی گذشته مانند همیشه عمل نکرده اند.
آمار
بیشترین تعداد شکست بارسلونا در تاریخ لالیگا، مقابل تیم رئال مادرید رقم خورده است. (۷۲ باخت)
بیشترین تعداد شکست رئال مادرید در تاریخ لالیگا، مقابل تیم بارسلونا رقم خورده است. (۶۸ باخت)
بارسلونا طی ۳ سفر اخیر به سانتیاگو برنابئو، دو برد با نتایج ۴-۰ و ۴-۳ را به دست آورد و یک بار نیز با حساب ۳-۱ شکست خورد.
طی ۲۵ تقابل اخیر این دو تیم از سال ۲۰۱۰ به بعد در کلیه رقابت ها، ۸ برد برای رئال مادرید و ۱۰ برد برای بارسلونا به ثبت رسیده در حالی که ۷ نتیجه مساوی نیز در سال های اخیر الکلاسیکو مشاهده می شود.
لوس بلانکوس طی الکلاسیکوی قبلی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، تنها ۲ بار طعم تلخ شکست را چشیده اند. ۳ برد و یک مساوی نیز طی این ۶ بازی در کارنامه رئال مادرید مشاهده می شود. آخرین پیروزی بارسلونا در سانتیاگو برنابئو به نوامبر ۲۰۱۵ باز می گردد که کاتالان ها با نتیجه ۴-۰ مقابل شاگردان رافائل بنیتز به پیروزی دست یافتند.
رئال مادرید طی دو الکلاسیکوی قبلی یک برد و یک مساوی را به دست آورده که بهترین روند شکست ناپذیری این تیم مقابل بارسلونا از ماه مارس ۲۰۱۳ است.
رئال مادرید در هر ۴۳ بازی قبلی لالیگا گلزنی کرده ولی همچنان بارسلونا با گلزنی در ۶۴ مسابقه پیاپی، بهترین رکورددار لالیگا در این زمینه محسوب می شود.
بارسلونا در هر ۲۲ بازی اخیر مقابل رئال مادرید گلزنی کرده که بهترین روند گلزنی در تاریخ الکلاسیکو محسوب می شود.
رئال مادرید طی ۵ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، صاحب ۴ برد شده و تنها یک تساوی را مقابل اتلتیکو مادرید به دست آورده است.
بارسلونا طی ۵ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، فقط دو بار به پیروزی دست یافته که با نتایج ۳-۰ و ۳-۲ به ترتیب مقابل سویا و سوسیداد بوده است.
رئال مادرید طی ۲۱ بازی خانگی اخیر در لالیگا، شکست نخورده است. کهکشانی ها طی ۹ بازی اخیر لالیگا، حداقل ۲ گل را در ۸ بازی به ثمر رسانده اند.
بارسلونا طی ۱۲ بازی اخیر لالیگا، به ۱۰ پیروزی دست یافته و حداقل ۲ گل را در این ۱۰ بازی به ثمر رسانده است.
لیونل مسی با هت تریک مقابل رئال مادرید در سال ۲۰۱۴، از رکورد ۱۸ گل آلفردو دی استفانو در تاریخ الکلاسیکو عبور کرد و با ۲۱ گل، تبدیل به بهترین گلزن ادوار الکلاسیکو شد. پس از آن بازی، مسی طی ۶ رویارویی بعدی با رئال مادرید، موفق به گلزنی نشده که بدترین رکورد ناکامی وی مقابل این رقیب دیرینه است. کریستیانو رونالدو نیز با ۱۶ گل زده در الکلاسیکو، سومین گلزن برتر در تاریخ این دربی بزرگ محسوب می شود.
کریستیانو رونالدو طی ۱۲ الکلاسیکو در سانتیاگو برنابئو در چارچوب کلیه رقابت ها، تنها ۵ گل به ثمر رسانده که ۳ گل نیز از روی نقطه پنالتی بوده است. وی با هت تریک مقابل بایرن مونیخ به رکورد ۱۰۰ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.
لیونل مسی طی ۴۴ بازی برای بارسلونا در کلیه رقابت های فصل جاری، ۴۵ گل و ۱۷ پاس گل را به ثبت رسانده است.
لوئیز سوارز پس از حضور در لالیگا از فصل ۱۵-۲۰۱۴، بیش از هر بازیکن دیگر شاغل در لالیگا، دروازه رئال مادرید را طی این مدت گشوده است. (۴ گل)
نیمار به علت محرومیت، برای اولین بار در الکلاسیکو غایب خواهد بود. وی طی ۸ تقابل با رئال مادرید، ۴ برد، یک مساوی و ۳ باخت را در کارنامه دارد.
کریم بنزما طی ۵ الکلاسیکوی اخیر در سانتیاگو برنابئو در چارچوب لالیگا، ۵ گل به ثمر رسانده است.
زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید طی ۲ الکلاسیکوی نخست، شکست نخورده است. (یک برد و یک مساوی) آخرین سرمربی رئال مادرید که در ۳ الکلاسیکوی نخست شکست نخورد، رادومیر آنتیچ در سال ۱۹۹۲ بود. (یک برد و ۲ مساوی)
لوئیز انریکه در صورت پیروزی تیمش در این بازی، تبدیل به دومین سرمربی بارسلونا پس از پپ گواردیولا خواهد شد که ۲ برد پیاپی را در سانتیاگو برنابئو جشن می گیرد. تیم تحت هدایت گواردیولا در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به ترتیب با نتایج ۶-۲ و ۲-۰ در سانتیاگو برنابئو به پیروزی رسید
رئال مادرید در ۷ بازی اخیری که کاسمیرو را در ترکیب داشته، هرگز مقابل بارسلونا و اتلتیکو مادرید شکست نخورده است. ۲ برد و یک مساوی مقابل بارسلونا، یک برد و ۳ مساوی مقابل اتلتیکو مادرید در کارنامه کاسمیرو مشاهده می شود.
سرخیو راموس تاکنون ۴ گل را با ضربات سر وارد دروازه بارسلونا کرده که بیش از هر بازیکن دیگری است. وی در مسابقه رفت این دو تیم با گلزنی در واپسین ثانیه های بازی، رئال مادرید را از شکست در نیوکمپ نجات داد و بازی را به تساوی ۱-۱ کشاند.
لیونل مسی با گل های خود توانسته امتیاز آور ترین بازیکن در فصل جاری لالیگا لقب بگیرد. ۲۹ گل وی مجموعاً ۱۷ امتیاز را برای آبی و اناری ها به ارمغان آورده است. آلوارو موراتا نیز سومین بازیکن امتیاز آور لالیگا محسوب می شود که ۱۲ گل را برای رئال مادرید به ثمر رسانده و مجموعاً ۱۳ امتیاز را برای تیمش گرفته است.
۴۷% شوت های ایسکو در فصل جاری لالیگا تبدیل به گل شده که بهترین نرخ شوت های منجر به گل است. (بین بازیکنانی که بیش از ۵ گل را در فصل جاری لالیگا به ثمر رسانده اند)
بیشترین تعداد گل های دریافتی کیلور ناواس در تاریخ لالیگا، مقابل بارسلونا بوده است. وی ۱۵ گل را از بارسلونا دریافت کرده که حداقل ۶ گل بیشتر از هر تیم دیگر لالیگا می باشد.
رئال مادرید دارای بیشترین آمار گل زده از طریق ضربات شروع مجدد در فصل جاری لالیگا (۲۵ گل) و بارسلونا دارای بیشترین آمار گل زده طی جریان مسابقه در فصل جاری لالیگا (۷۱ گل) است.
۷۰% گل های بارسلونا توسط مهاجمان این تیم به ثمر رسیده که بالاترین درصد گل های زده توسط مهاجمان در کلیه تیم های فصل جاری لالیگا است.
رئال مادرید دارای بیشترین تعداد گل زده توسط مدافعان در فصل جاری لالیگا است. (۱۳ گل)/ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.