امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57074
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1396 - 16:02 | | ارسال توسط :

۲۷ اردیبهشت آخرین مهلت درخواست صدور شناسنامه است/ صدور یک ماهه کارت هوشمند ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آخرین مهلت درخواست صدور شناسنامه برای شرکت در انتخابات، پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه است.

به گزارش بابل نوین،  سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان عضو ثابت هیئت اجرایی، نقش اول را در برگزاری انتخابات بر عهده دارد که همزمان با شروع فعالیت ستاد انتخابات کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و جزء یکی از ۴ مرجع برگزار کننده انتخابات در کشور است.

وی با بیان اینکه در زمینه ارتباط الکترونیکی، وزارت کشور از طریق فرمانداری و استانداری به ثبت احوال ارجاع داده می شود، تصریح کرد: یکی از اقلام اساسی برای شرکت در انتخابات داشتن شناسنامه و شماره ملی برای شرکت کنندگان داخلی و گذرنامه برای ایرانیان خارج از کشور است.
ابوترابی ادامه داد: با توجه به اینکه داشتن کارت ملی به جای شناسنامه مجوز شرکت در انتخابات نیست، بر این اساس اگر شناسنامه فردی مخدوش، آب خورده و یا پاره شده باشد قادر به شرکت در انتخابات نیست.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه امروز ارایه خدمات ثبت احوال در محل سکونت فرد انجام می شود، ادامه داد: زمان صدور شناسنامه المثنی یک ماه است اما به علت نزدیک شدن به روز رأی گیری و شرکت افراد در انتخابات، اشخاصی که تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه درخواست صدور شناسنامه المثنی خود را به ادارات ثبت احوال بدهند، تا ۲۸ اردیبهشت ماه شناسنامه آن ها صادر و به درب منازل آن‌ها تحویل داده می شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها صدور شناسنامه به منظور شرکت در انتخابات در مدت یک ساعت انجام می شود، خاطر نشان کرد: در کلانشهرهایی از جمله تهران به دلیل جمعیت زیاد، صدور شناسنامه یک روزه صورت می گیرد.
ابوترابی با بیان اینکه هنگام رأی گیری استعلام انجام و سریال شناسنامه فرد در سیستم ثبت می شود، گفت: اگر شخصی یک بار در روز انتخابات رأی بدهد، برای دومین بار مجاز به انجام این کار نیست و تخلف محسوب می شود، به همین دلیل آخرین سریال شناسنامه هر فرد معتبر است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در حال حاضر ضرورتی به تعویض شناسنامه در این مقطع زمانی نیست و فقط برای افرادی که شناسنامه آن ها مخدوش شده یا فاقد مدرک هویتی هستند، شناسنامه صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از افراد دارای کارت ملی و ۲۲ میلیون نفر دارای کارت هوشمند ملی هستند، اضافه کرد: افراد به منظور دریافت شماره ملی خود برای شرکت در انتخابات می توانند با ادارات ثبت احوال محل سکونت خود تماس بگیرند.
ابوترابی بیان داشت: ثبت احوال در روز ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به منظور رسیدگی به مشکلات مردم در زمینه شناسنامه از ابتدای ساعت  اخذ رأی تا پایان رأی گیری نیز دایر است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور فاصله درخواست کارت هوشمند ملی تا صدور آن را یک ماه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اشخاصی که ۱۵ ساله می شوند باید  اقدام به عکس دار کردن شناسنامه خود کنند، به همین دلیل روز انتخابات حتمأ باید شناسنامه افراد عکس دار باشد.
وی با اشاره به ثبت بیش از ۹۹.۶ درصد از فوتی ها در کشور گفت: وفات در سراسر کشور توسط دهیاری ها و شورایاری‌ها ثبت می شود./ص
باشگاه خبرنگاارن جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.