امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71495
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 21:36 | | ارسال توسط :

آغاز بهره‌برداری از پروژه نخستین صندوق پروژه بورس انرژی

نخستین واحد بخش بخار نیروگاه پرند مپنا که با تامین مالی از طریق انتشار واحدهای صندوق پروژه در بورس انرژی انجام شده بود، هفته گذشته وارد مدار شد.

به گزارش بابل نوین،دیرعامل شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا با بیان اینکه نیروگاه پرند به عنوان اولین و جدی‌ترین پروژه بخش بخار بیع متقابل بر اساس تبصره ۱۹ قانون بودجه در کشور در دستور کار شرکت تولید برق پرند مپنا قرار گرفته است، از سنکرون شدن واحدهای دوم و سوم این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: منابع مالی این نیروگاه از طریق پذیره نویسی نخستین صندوق پروژه کشور در بورس انرژی تامین شده است.

محمد رضا شریفی درباره پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی پرند گفت: نیروگاه پرند از اهمیت قابل توجهی در تامین برق پایدار استان تهران و همچنین اتصال شبکه مرکز کشور به شمال کشور برخوردار است. همچنین با توجه به عبور از مرحله اول سیاست‌های کلان وزارت نیرو در جهت تامین برق پایدار کشور، در مرحله بعد، افزایش راندمان شبکه در برنامه‌های بالادستی وزارت نیرو قرار گرفته و بر این اساس، توسعه بخش بخار نیروگاه‌های گازی در دستور کار بدنه صنعت برق کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ساز و کار بازگشت سرمایه از محل صرفه جویی حاصل نیز توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در مقاطع سه ماهه از تاریخ بهره برداری تجاری و به تناسب برق تولیدی واحدهای بخار است که مطابق بند ۴-۲ قرارداد، وزارت نفت موظف است، از طریق شرکت‌های تابعه ظرف یک ماه پس از اعلام شرکت مادر تخصصی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوی، سوخت صرفه جویی شده یا معادل ارزش روز در زمان تحویل را به صورت نفت خام به شرکت تولید برق پرند مپنا تحویل دهد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.