امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59559
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 27 خرداد 1396 - 16:02 | | ارسال توسط :

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی برای جذب ۱۱هزار نفر در دستگاه‌های کشور

رئیس سازمان ادارى استخدامى گفت: از ۲۹ خرداد ماه ثبت‌نام آزمون استخدامى برای حدود ۱۱ هزار نفر در دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش بابل نوین،  جمشید انصارى رئیس سازمان ادارى استخدامى در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز شنبه (۲۷ خرداد ماه) برگزار شد، گفت: ساختارهای تشکیلاتی به خودی خود موضوعیت ندارند بلکه این ساختار‌ها برای انجام امور مختلف طریقیت دارند در عین حال ابزاری برای پیشبرد اهداف دولت به شمار می‌آیند.

وی افزود: متناسب با تغییرات برنامه‌ دولت و توسعه، ساختار‌های تشکیلاتی دستخوش تغییراتی می‌شوند.
انصاری ادامه داد: زمانی که در ابتدای دهه ۵۰ با تغییرات درآمدهای نفتی دولت وقت مواجه شدیم در سال‌های ۵۱ و ۵۲ تغییرات گسترده تشکیلاتی در ساختار دولت ایجاد شد از جمله این تغییرات می‌توان به ایجاد وزارت صنعت، معدن، نیرو و وزارت معدن و شهرسازی اشاره کرد.
رئیس سازمان اداری استخدامی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تفاوت رویکرد‌های دولت‌ها برای توسعه ساختارها نیز دستخوش تغییر شد و در سال ۶۵ موضوع بهره‌برداری از معادن در اولویت قرار گرفت، به دنبال آن وزارت معادن از حوزه صنعت تفکیک شد؛ مدتی بعد احساس شد که در این زمینه به هم‌پوشانی بیشتری نیاز داریم بر این اساس این دو وزارتخانه با یکدیگر ادغام شدند.
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم با شرایط خاصی در مسائل اقتصادی مواجه هستیم تصریح کرد: برای مبارزه با بیکاری و اشتغالزایی باید سالانه ۱۵۵ هزار شغل در کشور ایجاد شود که البته ظرفیت طبیعی در این حوزه ۶۵۰ هزار شغل است که ما باید ۳۰۰ هزار شغل بیش از ظرفیت کشور ایجاد کنیم.
انصاری یادآور شد: همچنین باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه و ۶۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی به صورت سالانه در کشورمان جذب شود.
رئیس سازمان اداری استخدامی ادامه داد: باید دانست که عمده ظرفیت اشتغال در بخش خدمات ایجاد می‌شود و ۵۰ درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه صنعتی و کشاورزی است.
وی بیان داشت: دولت قصد دارد سیاست تک رقمی کردن تورم را مدیریت کند و اجازه افزایش تورم را ندهد، البته اقتضای این امر رعایت حقوق مصرف کننده و تنظیم بازار است به هر حال باید با اجرای سیاست‌های پیش‌بینی شده به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کنیم.
انصاری افزود: امیدوارم بعد از تعطیلات مجلس لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در دستور کار مجلس قرار گیرد.
رئیس سازمان ادارى استخدامى تصریح کرد: شاید این ذهنیت پیش آید که تفکیک وزارتخانه‌ها با طرح کوچک‌سازى دولت مغایر است، اما معتقدم کوچک‌سازى دولت با ادغام وزارتخانه‌ها صورت نمی‌گیرد.

انصاری اضافه کرد: در دوره‌هاى گذشته ادغام وزارتخانه‌ها مبناى کارشناسى نداشت و زمانى که بنده بعنوان نماینده مجلس فعالیت داشتم طرحى مطرح شد که بر مبناى آن می‌بایست ۴ وزارتخانه را ادغام می‌کردیم در حالی که این بحث طرح مطالعاتى نداشت، با این حال در مجلس تصویب شد./ص

خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.