امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60524
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 09 تیر 1396 - 12:19 | | ارسال توسط :

آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از فردا

براساس آنچه که در دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است، از روز ۱۰ تیرماه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شده و طی بازه زمانی یک ماهه در استان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

به گزارش بابل نوین، با پایان یافتن مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، در اردیبهشت‌ماه امسال و مشخص شدن نتایج و راه‌یافتگان به مرحله استانی، به نظر می رسد شرایط برای برگزاری مرحله استانی این مسابقات مهیا شده است.
براساس آنچه که در دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ابلاغی در بهمن ماه سال گذشته آمده است، مرحله استانی این دوره از مسابقات از روز ۱۰ تیرماه در استان‌های مختلف آغاز شده و طی یک بازه زمانی حدوداً یک ماهه یعنی تا ۱۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.
هر چند که زمان ثبت نام در بخش‌های مختلف این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های مختلف چندین بار تمدید شد و آخرین تمدید آن نیز مربوط به رشته‌های بخش معارفی بود که تا ۳۱ خردادماه ادامه داشت، تاکنون گزارشی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات سراسری قرآن مبنی بر آغاز نشدن مرحله استانی از ۱۰ تیرماه ارائه نشده است.
فرآیند چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ابلاغ دستورالعمل این مسابقات از ۱۰ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و در ادامه آن زمان ثبت نام برای حضور در این دوره از مسابقات نیز دو روز بعد یعنی از ۱۲ بهمن ماه آغاز شد و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه یافت. این زمان به دلیل نزدیک شدن به مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از این موقعیت برای جذب بیشتر افراد برای ثبت نام، تا پایان این مسابقات تمدید شد.
در ادامه نیز ثبت نام برای حضور در بخش معارفی تا پایان خردادماه تمدید شد، این موضوع به درخواست ادارات کل اوقاف استان‌ها صورت گرفت. با این وجود و با گذشت حدود ۱۰ روز از پایان ثبت نام در تمامی رشته‌های این دوره از مسابقات که به صورت اینترنتی بود، هنوز آمار رسمی از میزان ثبت نام کننده‌ها در این دوره اعلام نشده است.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، بخش معارفی شامل حفظ موضوعی قرآن،‌ حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، رشته‌های جشنواره‌ای شامل دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چند زبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی برگزار که چهار رشته آخر به صورت ارسال اثر برپا می‌شود.
مرحله کشوری این مسابقات نیز شهریورماه امسال به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار می‌شود. /ص

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.