امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61880
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 31 تیر 1396 - 13:13 | | ارسال توسط :

آلودگی نوری جدیدترین نوع آلودگی در شهرها

رییس سازمان محیط زیست گفت: آلودگی نوری به عنوان یک نوع آلودگی جدید باید مورد توجه شوراها قرار گیرد،چرا که برای سلامتی شهروندان ، پرندگان شهری و حشرات مفید برای شهرها ضرر دارند.

به گزارش بابل نوین، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در همایش ملی نمایندگان منتخب شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانی با محوریت محیط زیست و توسعه پایدار بااشاره به هدف از برگزاری این نشست اظهار داشت:در این نشست تعیین راهبردها و سیاست هادر حوزه محیط زیست و توسعه پایدار در مدیریت شهری از طریق شوراها و شهرداری‌ها است که مسئولیت روستاها، شهرها و کلانشهرها را برعهده دارند.

وی بابیان اینکه در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شاهد حضور پر شکوه مردم بودیم گفت:شاهد تحول بزرگی در ترکیب و رویکرد بسیاری از شوراهای شهرها بوده‌ایم، گفت: این شروع مبارکی برای شهرها وشوراهای شهر در کشوراست و امیدواریم تااخر شاهد ادامه این مسیر به نیکی باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آیه‌ای از سوره اسراء اافزود: از این ایه اینگونه میتوان برداشت کرد که ،خدایا مرا به نیکی یاد کن و مرا در مسیری که وارد کردی با نیکی خارج کن. امیدواریم شوراها با صدق در گفتار و رفتار کار خود را آغاز و یا صدق و نیکی این مسیر راادامه و از آن خارج شوند.

وی افزود:در چنین شرایطی حرکت‌ها باید مبتنی بر دانایی باشد؛ دانایی که بخشی از آن به وحی الهی تکیه دارد و بخشی متکی به خرد جمعی است. این دانایی بایددردستور کار ما در مواجهه با مسایل مدیریت شهری باشد.

وی ادامه داد: شوراهای شهرها در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و بهداشتی مسوولیت هایی دارند که خوشبختانه در کشورما برای جهت گیری در شوراها راهبردهایی وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه ششم که به عنوان دستور کارشوراهااعلام شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه یک سند فرابخشی در حوزه محیط زیست داریم که می‌تواند برای شوراها راهگشا باشد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی شهری تصریح کرد: بهبود کیفیت زندگی یکی از شاخص‌های توسعه شهری محسوب می‌شود. خوشبختانه تجربه بین‌المللی در مورد این شاخص‌ها وجود دارد چون درجوامع بین المللی که در قالب کنوانسیون‌ها و توافق‌نامه‌ها همگرایی خوبی شکل گرفته است که سیاست‌های ملی و همگرایی با جامعه بین‌المللی است.

ابتکاربااشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین توافقات جهانی، اهداف توسعه پایدار است، گفت: کنوانسیون تغییر اقلیم و توافقنامه پاریس از مهم‌ترین توافقات بین‌المللی هستند که بر نقش شهرها در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و بر آثار منفی تغییر اقلیم تاکید دارند. همچنین برنامه شکوفایی شهری از سوی برنامه سازمان ملل متحد از جمله مهم‌ترین توافقنامه‌های بین‌المللی برای توسعه مدیریت شهری است./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.