امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87689
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, علم و سلامت تاریخ انتشار : 05 شهریور 1399 - 15:09 | | ارسال توسط :

آمار سلامت مردم بابل بهتر از سطح استان و کشور است/۶۰۰ نفر از کادر درمانی مبتلا به کرونا شدند/۵ شهید سلامت علوم پزشکی بابل مایه افتخار و تاسف

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در نشست با اصحاب رسانه گفت: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست و فاصله اجتماعی اصول مهم کنترل کروناست، سطح سلامت شهرستان طبق آمار ستاد کرونا بهتر از استان و کشور است.

 

به گزارش بابل نوین، دکتر سیدفرزاد جلالی در نشست رسانه‌ای که به دو صورت حضوری و پخش زنده در فضای مجازی برگزار شد با رو به بهبود خواندن وضعیت سلامت در سطح شهرستان بابل نسبت به روزهای گذشته اظهار کرد: باید خدا رو شکر کنیم که به همت کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی و پیشرفت فرهنگ سلامت در جامعه امروز شاهد کاهش ورودی بیماران به بیمارستانهای فعال در مبارزه با کرونا و مرگ در این زمینه نسبت به روزها و ماه‌های گذشته هستیم و سطح سلامت شهرستان طبق آمار بهتر از استان و کشور است.

وی افزود: سعی کردیم در این مدت عملکردهای ویژه دانشگاه علوم‌پزشکی را هر ۶ ماه مطرح نماییم تا جامعه و رسانه ها از برنامه ها  و روند درمانی در سطح شهرستان مطلع گردند.

رئییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: باید از کمکهای مردمی و خیرین در دوران کرونا تشکر کنیم که بیش از ۱۴۷ فرد و گروه به ما کمک کردند و رقم مادی این کمک‌ها بالغ بر یکصد میلیارد ریال بوده که همچنان خواستار دعای خیر و حمایتهای مردمی هستیم.

این مسئول تصریح کرد: اولین بیمار کرونایی در استان مازندران توسط مجموعه درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال نودو هشت شناسایی و مورد خدمات بالینی درمانی قرار گرفت.

دکتر جلالی گفت: در این مدت بیش از ده هزار تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شد  که حدود ۳۷۰۰ مورد آن یعنی ۳۷ درصد مثبت بوده است که با پیگیری کادر درمانی این موارد روزانه بررسی و رصد شد.

وی افزود: در موج دوم کرونا که این روزها شاهد آن هستیم بصورت میانگین حدود ۳۶۰ بیمار در مراکز درمانی ما بستری بودند که به نسبت زحمات همه عزیزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، شاهد کاهش ۳۵ درصدی بستری بیماران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان کرد: امروز نزدیک به ۶۷ درصد مردم جامعه شهری و ۳۹ درصد جامعه روستایی سعی می‌کنند از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهند که بنده اعتقاد دارم اگر فواصل تعیین شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شو حدود ۹۵ درصد از شیوع بیماری کرونا جلوگیری خواهد شد.

جلالی ادامه داد: در دو مرحله از غربالگری نزدیک به ۹۳ درصد از مردم شهرستان مورد رصد قرار گرفتندو در مورد افرادی که کرونای آنها مثبت شده بود پیگیری‌های مختلف حضوری ، تلفنی و حتی گندزدایی از محل کار و زندگی این افراد توسط تیمهای بهداشتی انجام، مراکز درمان و خانه‌های بهداشتی به همراه تامین نیاز داروهای این افراد و مشکوکین به کرونا محقق گردید.

وی یادآور شد: در این مدت دانشگاه علوم پزشکی بیش از دویست میلیارد هزینه کرده است که مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان آن طبق قولهایی که به ما داده اند تامین خواهد شد البته تا به امروز بیش از ۸۰ میلیارد از آن توسط دولت محقق و بخش دیگر در حال انجام است  و باید گفت حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمانی ما مبتلا به کرونا شدند که پنج شهید سلامت نیز در این راه تقدیم به مردم عزیز ایران کردیم.

این عضو ستاد کرونا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد سلامت در این موضوع اظهار کرد: شاید کمتر روزی بود که جلسه ویزه ای در این زمینه نداشته باشیم و بیش از یکصد جلسه در سطح مراکز و شهرستان و بیش از ۴۰ جلسه استانی و کشوری داشتیم که ماحصل آن انتقال اطلاعات، گزارش اماری ، تبیین چگونگی مبارزه با این بیماری و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف بود.

دکتر جلالی تاکید کرد: بارها در ستاد کرونا اعلام کردم جلوی سفرهای غیر ضرور را به استان مازندران بگیرید علی‌الخصوص در شرایط تعطیلات چون ما نمی‌خواهیم انتقال دهنده بیماری به سایر استانها باشیم و البته پذیرنده بیماران که در هر دو شکل اصل سلامت جامعه ایرانی برایمان بسیار مهم است.

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از ظرفیتهای آزمایشگاهی علی‌الخصوص آزمایشگاه بیمارستان امیرکلا و دریافت ۸۵ طرح مطالعاتی و پروژه در این زمینه از سوی اساتید و کادر درمانی به صورت ویزه بر روی ۲۵ مقاله که جنبه عملی و تجربی هم داشت در کنار سایر طرح‌ها معطوف شدیم و به‌همراه تهران و اصفهان ویژه پیگیر روشهای نوین درمانی در این زمینه هستیم.

رئییس علوم پزشکی بابل در پایان گفت: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست و فاصله اجتماعی اصول مهم کنترل کروناست و آمار ۲۹۰ فوتی در موضوع کرونا تا به امروز در مجموعه مراکز درمانی بابل نشان می‌دهد جز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توان این بیماری را مهار کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.