امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70901
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 27 آبان 1396 - 19:08 | | ارسال توسط :

آموزش به فعالان فضای دیجیتال برای حضور در بازارهای جهانی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اهداف مهم نمایشگاه رسانه های دیجیتال آشنایی و رشد و رونق کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی و حضور در بازارهای جهانی برای صادرات کالاهای فرهنگی دیجیتال است.

به گزارش بابل نوین،یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با هدف رونق ایجاد کسب و کار در فضای دیجیتال و مجازی راه اندازی شده که امضای تفاهم نامه های مختلف از همکاری بین مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت شبکه ارتباطات طلایی شرق (گلدنت) معاونت علمی و فناوری اطلاعات ریاست جمهوری از آن جمله است.

مدیر عامل گلدنت گفت: این تفاهم نامه در سومین روز نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال و با تاکید بر اهمیت اشتغال‌زایی و صادرات غیر نفتی به ویژه در زمینه کالاها و خدمات فرهنگی و نیاز به شناخت رویه های حضور در بازار بین‌المللی و اهمیت برنامه ریزی برای نیل به اهداف پیش بینی شده در صدور فرهنگ ایرانی و اسلامی تنظیم شده که توسط مرکز صادرات گلدنت اجرا خواهد شد.

صبور خسروی افزود: شناسایی مخاطبین و ذینفعان داخلی و خارجی و احصای آنان و جذب نیروهای کارآمد برای بخش های متنوع پیش بینی شده در برنامه در حوزه های مورد نظر و هم چنین شناسایی توانایی ها و امکانات موجود در کشور از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد ارایه خدمات به ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه ناشران و رسانه های دیجیتال، شبکه فرهنگ، ۳۱ شاخه دیجیتالی استانی با حدود ۴۱۵ عضو، خانه های فرهنگ و خانه های شهرستان، جزو اولویت های مورد نظر است.

خسروی تاکید کرد اجرای این تفاهم نامه به مدت ۴۱ ماه از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ خورشیدی پیش بینی شده است و صفر تا صد فعالیت ها و اقدامات از جمله بازاریابی و فروش محصولات مورد نظر در بازارهای هدف و حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و خارجی در این مدت برنامه ریزی خواهد شد.

برای ارزیابی سالن ها و غرفه ها در یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ در مصلی امام خمینی تهران در حال برگزاری است، پرسش نامه ای تنظیم شده و اطلاعات و مشخصات غرفه داران جمع آوری می شود.

خسروی اظهار کرد شرکت دانش بنیان گلدنت با تکیه بر ارتباطات گسترده خود و با تایید و حمایت کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی مرکز یکپارچه آنلاین صادرات ICT نموده است که در حال حاضر این خدمات در قالب پنجره واحد صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، رسانه های دیجیتال، محصولات فرهنگی حوزه ICT و سایر شرکت های متقاضی ارایه می شود.

این نمایشگاه در ادامه اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی در محیط دیجیتال و فضای مجازی راه اندازی و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز معتقد است: از اهداف مهم این نمایشگاه آشنایی و رشد و رونق کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی و حضور در بازارهای جهانی برای صادرات کالاهای فرهنگی دیجیتال عنوان کرد و گفت: امروز باید با شناسایی و آگاهی بخشی و آموزش های لازم به فعالان فضای دیجیتال، زمینه حضور آنها را در بازارهای جهانی محقق کرد.

سید مرتضی موسویان تصریح کرد: با انحصار در حوزه فضای مجازی موافق نیستیم و باید کمک کنیم تا اپراتورها و همه کسانی که در حوزه خدمات و ارتباطات نقش اصلی دارند، در بازار تولید مفید باشد.

رئیس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال می گوید: بر اساس تفاهم نامه های امضا شده تلاش داریم تا زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی شامل محصولات فرهنگی و دیجیتال فراهم شود ضمن اینکه با هماهنگی و همکاری مرکز رسانه های دیجیتال شرکت های مختلف از جمله گلدنت وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکراتی را با شرکت ها و موسسات همکار و همگام با این مرکز خواهد داشت و زمینه های حضور این شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی و دیگر فعالیت های حوزه های دیجیتال فراهم خواهد شد.

آنچه مسلم است اینکه با توجه به متفاوت شدن نحوه ارائه کالا در جهان امروز، شاهد بازارهایی به وسعت دنیا هستیم لذا چنانچه خود را در فضای مجازی همگام و همراه این بازارها نکنیم از حضور در رقابت های جهانی عقب خواهیم ماند.

از طرفی هم باید بکوشیم با استفاده بهینه از فضای مجازی و دیجیتال مسئله مهم اشتغالزایی و درآمد زایی به دنبال ایجاد کسب و کار را در این فضا رونق دهیم و همگام با دیگر کشور ها در این محیط حرکت کنیم.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال پس از یک هفته فعالیت شامگاه شب گذشته (جمعه ۲۶ آبان) به کار خود پایان خواهد داد.

اختتامیه این رویداد بزرگ رسانه های دیجیتال ۲۲ آذرماه سال جاری با معرفی برترین ها در همه حوزه ها و عرصه ها و تجلیل از آنها با حضور مسئولان فرهنگ و هنری در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.