امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65663
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 24 شهریور 1396 - 16:56 | | ارسال توسط :

آموزش و پرورش نباید تفاوتی بین ثروتمند و فقیر بگذارد/ فرهنگ منحط غربی از زن پادوی خارج خانه ساخت

امام‌جمعه گتاب گفت: آموزش و پرورش نباید تفاوتی بین ثروتمند و فقیر بگذارد، اگر ثروتمندان و فقرا در جامعه جدا شوند اعتماد به نفس افراد کاهش می‌یابد و طیف وسیعی از استعدادها را از دست می‌دهیم.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب اظهار کرد: انسان برای هر مسیر زندگی باید تقوا پیشه سازد و بدین گونه اعمال فرد خود رساله‌ای عملی می‌شود.

وی افزود: تقوا یعنی در نسایل عبادی از مرجع‌تقلید و در مسایل حکومتی گوش به فرمان فرامین ولی‌فقیه باشیم، اگرچه در این مسیر امکان دارد اشتباها کنیم اما امکان بازگشت هم هست و نباید بر گناه و اشتباه سماجت کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید ادامه داد: با نزدیکی به مهرماه و در آستانه سال تحصیلی جدید لزوم خرید از تولیدات داخلی بیش از پیش احساس می‌شود.

امام جمعه گتاب تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو در حدود ۲۰ میلیون دانشجو و دانش‌آموز مشغول تحصیل می‌شوند که اگر خدایی نکرده هر نفر از این تعداد ۲۰ هزارتومان لوازم‌التحریر وارداتی بخرد ۴۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود اما اگر این هزینه در داخل کشور بماند موجب تقویت تولید داخلی خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور گفت: در ایام قدیم روحانیون فتوا می‌دادند که فلان آب میوه حرام است و پس از مدتی مشخص می‌شد که مصرف آن به ضرر جامعه اسلامی نبوده، مانند تنباکو که با وجود فواید پزشکی حرام شد، زیرا با تزریق پول به جیب انگلیس کشور ضرر می‌کرد، الان هم مردم باید به سخنان علما و روحانیون اعتماد کنند.

وی افزود: با خرید تولیدات داخلی باعث رونق تولیدات شویم، پس باید لیست نوشت‌افزارهای ایرانی را تهیه و مطالعه کنیم  و برای دیگران هم بفرستیم.

خطیب جمعه گتاب بیان کرد: سال‌ها قبل آمریکا طرحی مبنی بر تاسیس مدارس غیرانتفاعی داد که از سوی جامعه آمریکایی و دانشگاهیان مواجه شد زیرا عقیده داشتند آموزش و پرورش که زیربنای پیشرفت یک شکور است با این طرح به مسایل مادی توجه خواهد کرد  و موجب عقب‌گرد آمریکا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اما بخشی از این طرح آمریکایی را در ایران لمس می‌کنیم، باید دلایل اجرای این طرح از مسئولان آموزش و پرورش پرسیده شود، چرا آموزش و پرورش باید طرحی که ناشی از گرگ صفتی آمریکا ناشی است در کشور پیاده کند؟

تقی‌پور با انتقاد از رشد فزاینده مدارس غیرانتفاعی  افزود: آموزش و پرورش نباید تفاوتی بین ثروتمند و فقیر  بگذارد، اگر ثروتمندان و فقرا در جامعه جدا شوند اعتماد به نفس افراد کاهش می‌یابد و طیف وسیعی از استعدادها را از دست می‌دهیم، جداسازی اقشار مختلف به اسم شهریه و یا استعداد مانند مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی باعث احساس ذلت و خواری افراد می‌شود.

وی با اشاره به روز خانواده تاکید کرد: خانواده اساس و پایه جامعه است و که از طریق آن هر اصلاح و تغییری امکان‌پذیر می‌شود به همین خاطر است که امثال رابرت مرداک صهیونیست شبکه‌های وسیعی را علیه خانواده و اسلام تاسیس کردند و با وقاحت اعلام می‌کنند تا سال ۲۰۲۰ کاری می‌کنیم تا کلمه مادر در ایران به لجن کشیده شود و خانواده را لگدمال می‌کنیم.

امام جمعه گتاب با ببیان راهکارهای مقابله با هجون فرهنگی دشمن علیه خانواده اظهار کرد: برای مقابله با هجمه دشمن در راستای فروپاشی خانواده باید نگرشی درست به زن داته باشیم، در اسلام زن بزرگ خانه است، زن قهرمان، کارگزار نیست بلکه خدمتگذاری محترم است اما ما به غلط زنان را به سمت قهرمان شدن سوق دادیم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور در پایان گفت: فرهنگ منحط غربی از زن پادو داخل و خارج خانه ساخته است، زن پادو نیست در اسلام زن می‌تواند دوشادوش همسرش کار کند و در عین حال پشتوانه قانونی داشته باشد، میان مرد و زن اختلاط بوجود نیاید و عفت زن و مرد هردو حفظ شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.