امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74838
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 12:37 | | ارسال توسط :

آیت الله حائری شیرازی معلم اخلاق و فقیهی مجاهد بود

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: آیت الله حائری شیرازی استاد علم اخلاق، شاگرد بزرگ مکتب امام خمینی(ره) و عالمی مجاهد و بزرگ بود که در اوج تقوا به دیار باقی شتافت.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام عباس فرازی نیا شامگاه چهارشنبه در سخنرانی مذهبی بارگاه منور رضوی که در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بنا بر حدیث امام جواد(ع) زیارت با معرفت امام رضا(ع) گناهان گذشته و آینده انسان را می آمرزد.

وی افزود: کسی که در زیارت این امام ادب کند و در دنیا به زیارت پیامبر(ص) و ائمه اطهار برود در زمان حیات مادی و معنوی گناهان او آمرزیده می شود و این را باید بدانیم اهل بیت(ع) به اذن خداوند متعال همه کاره عالم هستند که اگر گوشه چشمی به ما کنند ما به اوج عزت خواهیم رسید.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در خصوص نشانه های شیعیان تصریح کرد: زیارت اهل بیت و عزاداری و توسل به اهل بیت که از آیات صریح قرآن کریم است از دو نشانه شیعیان در دنیا است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اکثر اوقات در همین زیارت ها، توسل به معصومان کورگره ها را باز می کند و مقام های دنیایی و اعتبارات آن برای هیچ کس ارزشی نخواهد داشت.

وی با بیان این که تنها سه درجه است که هم در دنیا و آخرت کاربرد دارد، گفت: کسانی که در دنیا عالم باشند و در کنار علم به تقوا بپردازند و در جهادهای مختلف پیروز باشند قطعا از محبین خداوند متعال هستند که آیت الله حائری شیرازی از این دسته از علما بود.

حجت الاسلام  فرازی نیا با اشاره به درگذشت آیت الله حائری شیرازی ابراز کرد: آیت الله حائری شیرازی استاد علم اخلاق، شاگرد بزرگ مکتب امام خمینی(ره)  و عالمی مجاهد و بزرگ بود که در اوج تقوا به دیار باقی شتافت.

وی در پایان سخنان خود در خصوص شهادت علی خوش لفظ نویسنده انقلاب اسلامی نیز گفت: این شهید بزرگوار نیز خاطرات جنگ تحمیلی را به بهترین شکل ممکن نگاشته است و چنین عملی از او باعث شد تا رهبر معظم انقلاب بر کتاب او مقدمه ای بنویسد و او را از بهترین نویسنده های ارزشی انقلاب بداند و ما باید شکرگزار باشیم که میراث دار چنین افرادی هستیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.