امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5989
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 03 خرداد 1394 - 14:50 | | ارسال توسط :

آیین افتتاح جشنواره نهال برگزار می‌شود

محمد محمودی | جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال که امروزه به عنوان مهمترین رویداد سینمای-دانشجویی کشور شناخته شده، کار خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. این جشنواره که همه ساله به همت دانشجویان دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر برگزار می‌شود، در این دوره نیز طبق سنت‌ پیشین با تلاش دانشجویان سال دومی سینما […]

محمد محمودی | جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال که امروزه به عنوان مهمترین رویداد سینمای-دانشجویی کشور شناخته شده، کار خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. این جشنواره کهposter_1 همه ساله به همت دانشجویان دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر برگزار می‌شود، در این دوره نیز طبق سنت‌ پیشین با تلاش دانشجویان سال دومی سینما  پذیرای آثار دانشجویان سراسر کشور خواهد بود.

هدف اصلی این جشنواره، فراهم آوردن زمینه‌ای برای نمایش توانمندی‌های دانشجویان و ایجاد فضایی سالم جهت رقابت میان آثار آن هاست. از دیگر رویکردهای جشنواره می توان به مرور آثار کوتاه و بلند فیلمسازان بزرگ کشور در کنار برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی به منظور ارتقاع سطح علمی و عملی دانشجویان، وهمچنین ایجاد فضایی مناسب جهت برقراری ارتباط  مفید و مثمر ثمر میان دانشجویان فیلمساز و نهادهای حامی سینما اشاره کرد.

کیفیت بالای انتخاب آثار، نمایش و داوری آنها باعث شد تا این جشنواره خیلی زود به یکی از مهم ترین محافل برای معرفی استعدادهای جوان بدل شود.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال،با همکاری انجمن علمی سینما و حمایت و یاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر در دو بخش اصلی «فیلم کوتاه» و «پوستر و عکس» برگزار خواهد شد اما عرفان سبزی پور، دبیر بخش عکس و پوستر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال، ضمن اعلام اسامی هیات داوران بخش پوستر، از حذف بخش عکس به علت کیفیت پایین آثار ارسالی به جشنواره خبر داد.آرش تنهایی، ابراهیم کاشانی و مهدی فاتحی امسال به عنوان اعضای هیات داوران، آثار ارسالی در بخش پوستر جشنواره نهال را انتخاب و داوری خواهند نمود.۴۲۵۴۵

آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال، دوشنبه چهارم خرداد(فردا)، ساعت ۵ عصر در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. جشنواره فیلم کوتاه نهال از چهارم تا یازدهم خردادماه در تالار فارابی دانشگاه هنر به‌عنوان مکان اصلی جشنواره و هم‌زمان در خانه سینما، خانه هنرمندان و در دانشگاه‌های چهار استان کرمان، فارس، قزوین و گیلان برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره ۴۱ فیلم در بخش مسابقه و ۴۰ فیلم در بخش خارج مسابقه به نمایش درمی‌آید. هم چنین در آیین افتتاحیه این جشنواره مراسم بزرگداشت علی حاتمی با حضور بزرگان سینمای ایران برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال به دبیری شاهین دانشفر از چهارم تا یازدهم خرداد برگزار می‌شود. در بخش جنبی این جشنواره اساتید و هنرمندانی چون فرهاد توحیدی، احمد الستی،محمد آلاد پوش،امیر اثباتی،شهرام مکری و مهرداد اسکویی کارگاه‌های آموزشی برپا می‎کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.