امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53351
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 فروردین 1396 - 18:25 | | ارسال توسط :

اتهام‌زنی‌های دولت مستعفی یمن علیه ایران

به گزارش بابل نوین، سفیر دولت مستعفی یمن در آمریکا بار دیگر مدعی مداخله ایران در یمن و نیز ارسال سلاح توسط تهران به یمن شد. «احمد عوض بن مبارک» سفیر دولت مستعفی یمن در آمریکا اعلام کرد تغییراتی ریشه‌ای در موضع آمریکا ، در قبال موضع یمن دیده می‌شود و اظهارت مقامات واشنگتن نشان از […]

به گزارش بابل نوین، سفیر دولت مستعفی یمن در آمریکا بار دیگر مدعی مداخله ایران در یمن و نیز ارسال سلاح توسط تهران به یمن شد.

«احمد عوض بن مبارک» سفیر دولت مستعفی یمن در آمریکا اعلام کرد تغییراتی ریشه‌ای در موضع آمریکا ، در قبال موضع یمن دیده می‌شود و اظهارت مقامات واشنگتن نشان از دور اندیشی بیشتر این کشور با مسأله یمن دارد.

بن مبارک در تماسی تلفنی با روزنامه «الشرق‌الاوسط» مدعی شد: مقامات دولت جدید آمریکا به مداخله ایران در یمن آگاه هستند و واشنگتن اجازه نخواهد داد ایران از اراضی یمن بهره‌برداری کند و آن را منطقه‌ای برای عبور سلاح‌هایی بداند که بر امنیت یمن و کشورهای همسایه‌اش تأثیر سوء داشته باشد.

وی بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و گفت: ایران از طریق بندر «الحدیده» سلاح به دست حوثی‌ها و نیروهای «علی عبدالله صالح» (رئیس‌جمهور) سابق یمن می‌رساند و در حال حاضر تلاش‌هایی از سوی سفارت برای تحمیل فشارهای بین‌المللی بیشتر بر این نیروها و نیز آزادی بندر الحدیده در حال انجام است.

بن مبارک در پایان اعلام کرد اشاره‌ها و مواضع محکوم‌گرانه واضحی از سوی واشنگتن در قبال انصارالله و متحدان آن دیده می‌شود و از جمله آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به این نیروها اجازه اتخاذ هیچ اقدامی که امنیت کشتیرانی را تهدید می‌کند، داده نشده است.

جنگ ائتلاف عربی علیه یمن و به رهبری عربستان وارد سومین سال خود شده است و تا کنون هزارن نفر در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.