امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53878
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 18 فروردین 1396 - 17:40 | | ارسال توسط :

احداث ۳ میلیون و ۹۲۹ هزار مسکن برای محرومان جامعه توسط بنیاد مسکن

قایم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد تاکنون 3 میلیون 929 هزار و 610 واحد مسکن را در کشور ساخته و در اختیار مردم و محرومان جامعه قرار داده است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: در حوزه روستایی نیز بنیاد مسکن موفق شده بیش از یک میلیون و ۷۰۰ واحد مسکن را در روستاها بازسازی و بهسازی کند.
وی با اشاره به و ظایف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تامین مسکن روستاییان و محرومان جامعه یادآورشد: از سال ۵۸ تاکنون بنیاد مسکن بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکن در مناطق زلزله، سیل و جنگ احداث به مردم تحویل داده است.
قایم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران بیان کرد : تنها در سال ۹۵ بنیاد مسکن موفق شد، بیش از ۴۷ هزار واحد مسکن در استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، مرکزی، خراسان شمالی، چهارمحال وبختیاری، گیلان و مازندران را برای مردم احداث کند.
رضایی در باره وظایف بنیاد در بخش عمران روستایی نیز گفت: تاکنون برای ۳۷ هزار و ۲۰ روستا طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه شده که در ۱۵ هزار و ۸۰۴ روستا این طرح به اجرا درآمده است.
این مقام مسوول در بنیاد مسکن با بیان این که در سال ۹۴ و ۹۵ بنیاد مسکن در ۴ هزار و ۵۰۰ روستا بیش از ۲۵ میلیون مترمربع برای اسفالت معابر روستاها استفاده کرده است، گفت: تاکنون برای ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار ملک در روستاها و بیش از ۱۶۰ هزار سند نیز در شهرها که توسط بنیاد احداث شده ، سند ملکی صادر شده است.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز در کشور یادآورشد:هم اکنون در ۳۱ استان و ۱۲۰ شهرستان این انجمن فعالیت های خود را آغاز کرده و تاکنون ۳۰ هزار واحد مسکن را در دست ساخت قرار داده که ۲۰ هزار واحد آن به مردم واگذار شده است.
قایم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : برای کمک به خانوارهای بیش از دو معلول نیز بنیاد مسکن ساخت ۷ هزار و ۷۳۷ واحد را در سراسر کشور آغاز کرده تا با تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی بلاعوض این واحدها به تدریج به خانوارهای واجد شرایط واگذار شود.
وی در پایان خواستار کمک مردم به حساب ۱۰۰ امام شد و گفت: دولت نیز در سال تولید و اشتغال باید با فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان در روستاها آنان را برای زندگی در روستاهای خود ترغیب کند.
به گزارش ایرنا، در ۲۱ اردیبهشت سال ۵۸ حضرت امام خمینی (ره ) با صدور فرمانی تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای تامین مسکن محرومان جامعه صادر کرد./ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.