امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53796
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 15:29 | | ارسال توسط :

احسان قیصریه در دسته ۶۲ کیلوگرم نهم شد

احسان قیصریه وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم کشورمان با مجموع 232 کیلوگرم در جایگاه نهم گروه(B) ایستاد.

به گزارش بابل نوین، احسان قیصریه وزنه بردار اصفهانی دسته ۶۲ کیلوگرم کشورمان، نخستین نماینده تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان در رقابت های جهانی تایلند، از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران برای نخستین بار در آوردگاه بین المللی حضور پیدا کرد و با ۱۱ حریف خود در گروه(B) به مبارزه پرداخت.در این گروه حریفانی از گرجستان، رومانی، تایوان، ترکمنستان، اکوادور، بریتانیا، قزاقستان، ونزوئلا(۲ وزنه بردار)، مکزیک و هند حضور داشتند.

در حرکت دوضرب ابتدا کادر فنی برای قیصریه وزنه ۱۲۸ کیلویی را انتخاب کردند که وی در مهار این وزنه ناموفق بود. در حرکت دوم توانست ۱۲۸ کیلویی را به نام خود ثبت کند. مرتبه سوم نیز احسان وزنه ۱۳۲ را با تلاش مضاعف بالای سر برد ولی دو داور حرکت وی را نادرست تشخیص دادند و یک داور به وی چراغ سفید داد، تا بدین ترتیب احسان قیصریه با ۱۲۸ کیلوگرم در جایگاه دهم حرکت دوضرب قرار گیرد.
در ادامه نیز محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی نوجوانان به داوران مسابقه به علت نادرست اعلام کردن این حرکت به آنها اعتراض کرد.
در پایان؛ احسان قیصریه در حرکت یکضرب با ۱۰۴ کیلوگرم یازدهم شد. همچنین در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرمی در رتبه دهم قرار گرفت  و  در نهایت با حدنصاب مجموع  ۲۳۲ کیلوگرم در جایگاه نهم گروه (B) دسته ۶۲ کیلوگرم قرار گرفت.
“چیانگ” از چین تایپه که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۱۱ کیلویی، دوم شده بود، در حرکت دوضرب وزنه ۱۴۶ کیلوگرمی را بالای سر برد تا با مجموع ۲۵۷ کیلوگرم به مقام نخست این گروه دست یابد.
“رشیدف” از ترکمنستان با مجموع ۲۵۱ کیلوگرم به جایگاه دومی رسید و “موته اوپاندی” از هند با مجموع ۲۴۴ کیلوگرم سوم شد.
***حاشیه ها
در خلال برگزاری این مسابقه نیز پسر خردسال “جلود” (دبیر کل کنفدراسیون آسیا و داور رقابت های المپیک ۲۰۱۶  ریو، که در حق بهداد سلیمی ناداروی کرد) در حین این مسابقه،  پشت میز گوینده و منشی مسابقه رفت و با گرفتن میکروفن باعث خنده تماشاگران حاضر در سالن “ایندور استادیوم هومارک” بانکوک شد.
رشیدف وزنه بردار ترکمنستانی که در حرکت یکضرب اول شده بود، دو ضرب چهارم شد و در مجموع به مقام چهارمی گروه(B) دسته ۶۲ کیلوگرم دست یافت، هرگاه به روی تخته می آمد هموطنانش با هیجان زیادی او را تشویق می کردند./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.