امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53797
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 15:30 | | ارسال توسط :

صعود ۵ پله ای ایران در رده بندی فیفا / تیم ملی بالاتر از هلند و سوئد

تیم ملی فوتبال کشورمان،در تازه ترین رده بندی فیفا با 5 پله صعود در رتبه بیست و هشتم جهان قرار گرفت و همچنان تیم نخست آسیا باقی ماند.

به گزارش بابل نوین، تازه ترین رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان دربازه زمانی ۹ مارس تا ۶ آوریل امروز (پنجشنبه) از سوی سایت فیفا اعلام شد که بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب ۸۲۰ امتیاز  و با ۵ پله صعود نسبت به ماه قبل در رتبه بیست و هشتم جهان قرار گرفت و طبق معمول چند ماه اخیر همچنان تیم نخست قاره آسیا باقی ماند.

تیم ملی ایران موفق شد در دو دیدار اخیرش در مقدماتی جام جهانی با نتایج مشابه ۱-۰، قطر و چین را شکست بدهد و همین امر به صعود این تیم به رتبه ۲۸ فیفا منجر شد.
این در حالی است که تیم ملی برزیل با دو پیروزی درخشان ۴-۱ و ۳-۰ مقابل اروگوئه و پاراگوئه، بعد از ۷ سال، بار دیگر به صدر رده بندی فیفا باز گشت.
شاگردان تیته  جای آرژانتین را در صدر  گرفتند و آلبی سلسته که یک سال بود این جایگاه را در اختیار داشت، با شکست ۲-۰ مقابل بولیوی، به رتبه دوم سقوط کرد.
 در این رده بندی ، تیم های برزیل با ۱۶۶۱ آرژانتین با  ۱۶۰۳و آلمان ( بدون تغییر نسبت به رده بندی ماه فوریه) با ۱۴۶۴ امتیاز در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
شیلی، کلمبیا، فرانسه، بلژیک، پرتغال، سوئیس و اسپانیا، دیگر تیم هایی هستند که رتبه های چهارم تا دهم رده بندی فیفا را در اختیار دارند.
تیم ملی هلند در ادامه سقوطش در جدول رده بندی فیفا، با ۱۱ پله سقوط، در رتبه سی و دوم جای گرفت که پایین ترین رتبه این تیم در رنکینگ فیفا است. پیش از این، بدترین رتبه این تیم در رنکینگ، بیست و ششم بود.
در آسیا‌، همانند ماه مارس پس از ایران کره جنوبی با ۷۰۰امتیاز در رده دوم (۴۳ جهان) قرار دارد و ژاپن با ۶۸۵  امتیاز در جای سوم(۴۴ جهان) و استرالیا نیز با ۶۶۱ امتیاز در رتبه چهارم (۵۰ جهان) ایستاده اند .عربستان هم با ۶۴۶ امتیاز پنجم(۵۲ جهان) است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.