امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55696
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1396 - 12:39 | | ارسال توسط :

اخذ ویزای سرمایه گذاری بیش از۲هزار ایرانی در اسپانیا /مجموع سرمایه گذاری ایرانیها ۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون یورو

سال گذشته میلادی 2 هزارو 236 سرمایه‌گذار ایرانی از طریق سرمایه گذاری ویزای اسپانیا دریافت کردند. مجموع سرمایه گذاری ایرانیها 2 میلیارد و 157 میلیون یورو اعلام شده است.

به گزارش بابل نوین، به نقل از روزنامه ال پاییس،۷۲درصد از ایرانیهایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به اخذ ویزا در اسپانیا شده اند از طریق خرید ملک مسکونی بوده است.
براساس آمار ارائه شده از سوی معاون بازرگانی وزارت اقتصاد اسپانیا، ایرانی ها در سال گذشته میلادی مبلغ ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در خرید املاک اسپانیا سرمایه گذاری کرده و در این راستا ۳۱ تبعه ایرانی ویزای اقامتی اسپانیا را اخذکردند.
دولت اسپانیا در اواخر سال ۲۰۱۳ قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق اعطای ویزای اقامت به خارجی ها به تصویب رساند که در چارچوب آن اتباع خارجی با خرید ملک یا انجام سرمایه گذاری مشخص در اسپانیا و همچنین به خاطر تخصص ویژه علمی خود مجوز اقامت در این کشور را دریافت می کنند.
براساس این قانون در اسپانیا اتباع خارجی که اقدام به خرید ملک به ارزش ۵۰۰ هزار یورو یا بیشتر در این کشور کنند، می توانند مقیم کشور اسپانیا شوند.
با گذشت سه سال از اجرایی شدن این قانون تعداد درخواست کنندگان این ویزا در سال گذشته میلادی نسبت به تعداد ثبت شده در سال نخست اجرای آن سه برابر شده است.
همچنین اتباع چین و روسیه حدود۶۰ درصدازاین سرمایه گذاریها را به خود اختصاص داده اند. درسال گذشته میلادی چینی ها در مجموع با ۴۸۹ میلیون یورو و روس ها با ۵۰۱ میلیون یورو در رده های اول و دوم سرمایه گذاری در اسپانیا قرار دارند.
اتباع اوکراین، مصر، ونزوئلا، عربستان سعودی، آمریکا، لبنان و ایران نیزبه ترتیب درجایگاه سوم تا نهم دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری هستند. /ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.