امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57242
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1396 - 13:03 | | ارسال توسط :

اخلاق، شجاعت و اطاعت از رهبری سه شاخصه کاندیدای اصلح

حجت الاسلام قربانی اخلاق، شجاعت و اطاعت از رهبری شاخصه های کاندیدای اصلح را از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و تصریح کرد: کشوری که رهبر آن دارای شخصیت والایی است رییس جمهور آن نیز باید دارای شخصیتی نزدیک به رهبر را دارا باشد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام علی قربانی در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی، گفت: نظام ایران، جمهوری اسلامی است؛ جمهوری همان مردمی بودن است که برخی تلاش کردند جمهوری اسلامی را با دموکراسی و مردم سالاری غرب یکی بدانند اما رهبر معظم انقلاب با اضافه کردن کلمه دین به مردم سالاری تلاش های آنها را بی نتیجه گذاشت.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: تا زمانی نقش مردم کلیدی است که همراه دین باشد زیرا مردم سالاری به معنای دموکراسی قابل قبول نیست بلکه ممکن است برخی طرفدار بی حجابی باشند به عبارت دیگر در چارچوب دین اسلام، نقش مردم کلیدی است بنابراین در جمهوری اسلامی چه در قانون اساسی و چه در فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نقش مردم همواره پر رنگ بوده است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب در انتخابات بارها بیان کرده اند نتیجه انتخابات آنچه خواهد بود که مردم می گویند.

وی به چگونگی حق و تکلیف بودن حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و شخصی غیر شایسته و بی تدبیر بر سرکار آید از حق خود گذشته اند و به جهت این که فرد بر سر کار آمده فردی مخالف نظام باشد و دغدغه های رهبری را مد نظر قرار ندهد، مردم تکلیف خود را ادا نکرده اند.

استاد حوزه علمیه قم اخلاق مداری را از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و بیان کرد: نباید در برنامه تلویزیونی که بیش از ۷۰ میلیون بیننده دارد دیگران را تخریب کرد و چنین فعالیت هایی در شأن یک رییس جمهور نیست؛ رییس جمهور شخص دوم کشور است و کشوری که رهبر آن دارای شخصیت والایی است رییس جمهور آن نیز باید موازین اخلاقی را رعایت کند.

وی ادامه داد: دومین شاخصه کاندیدای اصلح شجاعت است، به عنوان مثال نهیب رهبر معظم انقلاب پس از ماجرای منا به گونه ای دولت عربستان را زمین گیر کرد که مأموران حکومتی در مقابل زائران ایرانی هیچ گونه تحرکی انجام نمی دادند رییس جمهور نیز باید این گونه باشد در غیر این صورت با هر عقب نشینی، دشمن یک قدم به جلو خواهد آمد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که اطاعت از ولایت فقیه از جمله شاخصه های کاندید اصلح است، گفت: اطاعت از رهبر این است که فرد با لبخند و نگرانی رهبرمعظم انقلاب وظیفه خود را بشناسد نه این که ابتدا رهبر گوشزد کند سپس دیگران فعالیت خود را آغاز کنند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.