امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87893
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, مذهبی تاریخ انتشار : 05 مهر 1400 - 16:54 | | ارسال توسط :

اربعین نماد فرهنگ شهادت/ فرج امام عصر با گرامیداشت اربعین حسینی هموار می‌شود

امام جمعه امیرکلا گفت: اربعین نماد فرهنگ شهادت و زیارت اربعین یکی از معیارها و شاخصه‌های اسلام است

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در مراسم اربعین حسینی شهر امیرکلا با عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و رحلت عالم ربانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی اظهار کرد: مرحوم آیت الله حسن زاده فخر مازندران، فقیه گرانقدر، اکابر علم دانش، یکی از عارفان و سالکان طریق الی‌الله  بودند که زیستنی حسین گونه داشتند و در طریقت سرور و سالار شهیدان زندگی کردند.

وی افزود: یکی از سفارشات امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین بود و ایشان یکی از نشانه‌ها و علامت شیعه را این زیارت می‌دانستند.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: اربعین یادآوری می‌کند فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم یعنی حسین جان ما یاد آرمان و مقصد تو را احیا خواهیم کرد.

این مسئول تصریح کرد: اربعین نماد فرهنگ شهادت و زیارت اربعین یکی از معیارها و شاخصه‌های اسلام است، با اربعین ما اسلام را زنده نگه می‌داریم  و دشمن تلاش کرد نور خدا را در دل مردم خاموش کند اما امام حسین(ع)، محرم و اربعین باعث شد اسلام نورانی‌تر و فراگیرتر شد.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: بعد از ۱۴۰۰سال بیش از ۲۰ میلیون مردم دنیا به زیارت حسین(ع) می‌رفتند و این از کرامات اسلام ناب محمدی است، در زیارت اربعین واژه‌های شهادت و جهاد در راه خدا نشان دهنده مسیر ما است.

وی اذعان کرد: امام حسین(ع) احیاکننده دین اسلام بعد از جدش رسول خدا(ص) بود و خداوند خاکش را شفای دردمندان قرار داده و برایش زیارت اربعین را از عرش بر زمین فرو فرستاد تا ما بهره ببریم، کسی که در حریمش نماز کامل خواهد بود و کربلا خانه دلدادگان حسین(ع) است.

امام جمعه امیرکلا در پایان افزود: این امام شهادتش اسلام را بیمه کرد، حتی امام زمان(عج) هم با امام حسین(ع) شناخته می‌شود، با پیاده‌روی اربعین حسینی فرج امام زمان تعجیل خواهد شد.

تهیه و تنظیم خبر: روح اله قلی پور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.