امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62322
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 06 مرداد 1396 - 2:16 | | ارسال توسط :

از اینکه مردم مرا محرم خود می‌دانند خوشحالم/ وظیفه من به تصویر کشیدن دغدغه‌های مردم است

کارگردان فیلم‌سینمایی « زیر سقف دودی » گفت: در ارتباط نزدیکی که با مردم دارم آنان به راحتی مسایل خود را با من در میان می‌گذارند و من از اینکه مردم مرا محرم خود می‌دانند خوشحالم.


به گزارش بابل نوین، اکران مردمی فیلم‌سینمایی ” زیرسقف دودی ” با حضور پوران درخشنده، کارگردان و ابوالفضل میری، بازیگر این فیلم در سینما هنر و تجربه­ بابل برگزار شد.

پوران درخشنده کارگردان فیلم‌سینمایی ” زیر سقف دودی ” درحاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسایل اجتماعی در سینما اهمیت بالایی دارند و به این دلیل که مورد نیاز جامعه هستند سینما باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.
وی افزود: دلیل اینکه من همیشه به دنبال مسایل اجتماعی می‌روم و به فیلم‌ساز اجتماعی معروف شدم از عشق من به مردم نشات می‌گیرد، مردمی که با دغدغه‌ها و مسایل بسیاری روبرو هستند.
این کارگردان ادامه داد: آن چیزی که سبب نزدیکی من به مردم می‌شود و تحت تاثیرم قرار می‌دهد موارد و مسایلی است که باعث شده آنان دیده نشوند در واقع مسایلی که شاید فکر کنیم جلوی چشم‌مان نیست اما وجود دارد.

درخشنده تصریح کرد: در ارتباط نزدیکی که با مردم دارم آنان به راحتی مسایل خود را با من در میان می‌گذارند و خوشبختانه مرا به عنوان محرم خویش قبول کردند، محرمی که بتوانند در کنارش حرف بزنند و درد‌و‌دل کنند و من از اینکه مردم مرا محرم خود می‌دانند خوشحالم.

وی افزود: ایده اولیه فیلم‌ سینمایی «زیر سقف دودی » نیز از ارتباط با مردم به وجود آمد، موضوع این فیلم دغدغه‌ای بود که مردم بیان کرده بودند، وظیفه من به تصویر کشیدن دغدغه‌های مردم است زیرا وقتی مردم از دردهایشان می‌گویند تازه پی به عمق ماجرا می‌بریم و می‌فهمیم چقدر دیر سراغ مسایل آنان رفتیم.

این هنرمند گفت: در وقفه‌ای که در ساخت فیلم‌ها پیش می‌آید هم به دنبال تحقیق بر مسایل و دغدغه‌های مردم می‌گذرانم، بین « هیس دخترها فریاد نمی‌زنند » و « زیر سقف دودی»  پنج سال وقفه ایجاد شد زیرا به راحتی نمی‌شود برای مردم فیلم ساخت، احساس می‌کنم باید چیزی وجود داشته باشد که بتوانم برایش کار کنم و نمی‌توانم تنها برای سرگرمی مردم  فیلمی بسازم بلکه همیشه دغدغه‌ای در من است که با آن دست به تولید می‌زنم.

نخستین بانوی کارگردان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به رعایت خط‌ قرمز در آثارش خاطرنشان کرد: فیلم‌های من همواره در عین نزدیک شدن به خط قرمزها به آن وارد نمی شود، در واقع همواره در کنار خط‌قرمزها گام برمی‌دارم اما با آن تماسی پیدا نمی‌کنم زیرا جامعه، حرمت‌های آن و اخلاق را می‌شناسم و براساس باورهایم خط‌قرمزی را برای خودم ایجاد کردم.

وی ادامه داد: باید بدانیم از آسیب حرف زدن دلیل بر ناامیدی نیست، وقتی شما از آسیب حرف می‌زنید و به مشکل هم‌نوعتان توجه می‌کنید یعنی امید و روزنه‌ای برای نجات وجود دارد البته پرداختن به مسایل اجتماعی و تزریق امید به جامعه  نباید شعاری باشد بلکه باید  همدیگر را درک کنیم، هنگامی که درک متقابل افراد شکل می‌گیرد دیگر افسردگی معنایی نخواهد داشت.

این مستندساز و سینماگر تاکید کرد: فیلم بعدی که پروانه ساخت آن را دریافت کردم نیز در ژانر اجتماعی است و باز هم چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را مدنظر دارم.

پوران درخشنده در پایان طلاق عاطفی را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: باید فرهنگ دوست داشتن را در خانواده و جامعه تقویت کنیم، این آسیبی بزرگ است که انسان‌ها به دلیل عدم درک احساسات یکدیگر از هم فاصله گرفته و دچار طلاق عاطفی شوند، پدر و مادر باید در محیط خانواده دوست داشتن را به فرزندان بیاموزند و نگذارند محبت در خانواده فراموش شود.

خبرنگار: هانیه علی‌نژاد

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.